how its made

Tender

Trådstartare
Någon som kollade på programmet när de gjorde hattar?

jag som trodde filt far någon slags "ludd" som blev över, inte bäverhår mm:eek:

Sv: how its made

Misset den, tråkig, kommer det i reprise?
Beaver Hair bli dom bästa hatter. Dom flest är gört av tuvad ull.
10x, 20x, o så vider är hur mycket beaver hår är blandet i.
Az

Nej, antal X visar bara kvalitén för materialet, inte hur mkt bäver det är i.
Det finns 10X stråhattar liksom det finns 10X ull...

Päls-filthattar kan göras i kanin, hare, chinchilla, bäver, bison mm… Ju finare kvallite på pälsen, desto fler X.

Korrekt, stå det x beaver på inside bandet då vet att det finns så mycket beaver pals i hatten, resten kan vara ull el non annan pals djur.
Az

Nej. Står det ”Beaver”, så är det bara bäver päls. Om det står 3X Beaver är det ganska låg kvalité på bäverpälsen. Står det 100X är det bra kvalité på bäverpälsen.
Står det ”Beaver blend” så är det blandat med andra material, men antal X visar inte hur mycket bäver det är i blandningen.

min står det wool i, så då kanske jag slipper bäver och annan läskig päls :D

Om man är allergisk mot tex bäver, kan man bli sjuk av en bäverhatt eller är det så kemiskt behandlat att det har blivit "neutralt"?

ingen aning... men det finns bävrar en liten bit ifrån mig. får gå och klappa dem och se vad som händer :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 657
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 875
Senast: alazzi
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 789
Senast: Draumsyn
·
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 811
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18