Hovvarpner
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästen är/har varit tillräckligt hanterad för att köras in i Sverige men inte för att verka hovarna på?Jo, det är så (Pews och Görel) att hästen precis kommit till oss (import). Om 10-14 fjorton dagar bör vi har kommit så långt i träningen att en hovslagare slipper riskera livet. Frågan är därför om hovsprickan är så illa att vi måste göra något akut.
Hästen är/har varit tillräckligt hanterad för att köras in i Sverige men inte för att verka hovarna på?
Vi tycker helt enkelt olika, dock tycker jag det krävs mer när hästen ska skos än "bara" verkas då vassa söm blandas in.Fast det är väl ingen paradox? Det är ju som att säga "Är hästen tillräckligt hanterad för att ridas men inte köras".
Bara för att man tränat en sak är det ju inte säkert att den kan andra saker.
Vi tycker helt enkelt olika, dock tycker jag det krävs mer när hästen ska skos än "bara" verkas då vassa söm blandas in.
Är ju inga större problem med att verka fjolåringarna som är minimalt hanterade på ett större travstuteri.Fast jag tycker också det krävs mer när man ska sko än verkas. Det var ju inte det jag reagerade på.
Är ju inga större problem med att verka fjolåringarna som är minimalt hanterade på ett större travstuteri.
Är ju inga större problem med att verka fjolåringarna som är minimalt hanterade på ett större travstuteri.
Gav ett exempel på något som är ganska vanligt när det handlar om unghästar som verkas men ytters lite hanterade.Var ser du att denna är 1 år?
Gav ett exempel på något som är ganska vanligt när det handlar om unghästar som verkas men ytters lite hanterade.