Hovslagarpraktik?

KaffeKask

Trådstartare
Jag är sugen på att söka hovslagarskolan och på hemsidan står det "minst två månader med yrkesverksam hovslagare"

Vad mer exakt innebär det? Hur många timmar / vecka menas det? timmar / månad, ja ni förstår. Hur ska upplägget vara för att det ska vara godkänt.

Jag jobbar ju så har inte tid att ta ledigt 2 månader för att praktisera direkt, ni som gått utbildningen. Hur har ni lagt upp praktiken?

Har försökt kontakta ansvarig för utbildningen via mail men inte fått svar där och har ingen telefon för tillfället (otroligt irriterande f.ö....)

Tacksam för svar :)
 
Sv: Hovslagarpraktik?

Jag förmodar att de menar motsvarande heltidsarbete, dvs åtta timmar per dag.
Det blir ju inte mycket till praktik med exempelvis en timme om dagen.

Har du varit i kontakt med hovslagarskolan personligen och frågat?
Kanske man har förslag på lösningar, som exempelvis få timmar per dag med hovslagare, men utsträckt över ganska lång tid?

En del hovlsagare jobbar ju på helger och kvällar, kanske du kan få det att passa ihop med ditt nuvarande jobb?

Eller, om du verkligen brinner för att bli hovslagare, jobba ihop pengar, spara, så du har råd att vara arbetslös utan ersättning i två månader?
Eller se till att jobba ihop och spara tillräckligt många semesterdagar och praktisera med hovslagare under semester?
 
Sv: Hovslagarpraktik?

De menar 2mån full arbetstid, och du ska jobba du ska lära dig sko helt enkelt, och allt vad det innebär!
 
Sv: Hovslagarpraktik?

Vid ett ansökningstillfälle nöjde sig Flyinge med en månads praktik. Men jag kan bara råda dig till att träna kondis, men ska springa 3 km på viss tid.

Jag är så skitförbannad på Flyinge hovslagarutbildning. Min dotter sökte, gjorde en månads praktik (skulle räcka enl utbildaren), skaffade nödvändiga läkarintyg för x antal kronor. Sedan kom antagningsdagen där löpning 3 km (?!) skulle ingå liksom praktiska prov, banka skor o s v. Just denna dag var mitt i värsta svinunfluensatider och min dotter hade influensa med feber. Vi ringde och förklarade läget och sa att hon kunde göra proven med alvedon i kroppen, men att springa 3 km på tid med feber är farligt. Kunde hon göra det vid ett senare tillfälle? NEJ! det gick absolut INTE! Det var denna dag eller inte. Så alla ansträngningar och utlägg var helt bortkastat och som grädde på moset en otrevlig och snorkig person att tala med som inte med ett ord beklagade att dottern missade hela utbildningen p g a hon inte sprang med feber. :eek::mad: Hon har inte sökt igen för hon tappade gnistan att behöva göra om hela paktet igen ett år senare.
 
Sv: Hovslagarpraktik?

Vad var tiden på löpningen?

Vad beträffar praktiken så måste de varit något undantagsfall, kanske inte var så många som sökte heller så de nöjde sig med 1mån praktik?! Det står ganska tydligt vad man ska klara av på antagningsproven och visst är det JÄTTE olägligt när man blir sjuk, men det är ju samma villkor för alla.
 
Sv: Hovslagarpraktik?

Visst är det lika för alla, men att vara så totalt fyrkantig är man inte ens på Sveriges högsta utbildningsanstalter.

Jag fick känslan av att de inte var så intresserade av att få sökande till sin utbildning efter telefonsamtal där jag ställt olika frågor. Personen jag talade med var mest besvärad.

Vilken tid man skulle springa på minns jag inte.
 

Liknande trådar

Hästvård När jag skulle ta in min unghäst på 3 år i förmiddags så haltade hon mkt kraftigt. Ringde vet som tyckte det lät som en hovböld. Tog ut...
Svar
2
· Visningar
1 452
Senast: zeus
·
Hästvård Bakgrund: Köpte min älskade häst i juli, 5-årig valack 172cm. Min första häst, en dröm gick i uppfyllelse!! Red igång mycket försiktigt...
2
Svar
27
· Visningar
5 615
Senast: Anna Lilja
·
Hästmänniskan IJanurai åkte jag och tittade på en häst. Blev kontaktad av säljaren som läst min "häst köpes annons" Hade skrivit i annonsen att hästen...
Svar
12
· Visningar
1 503
Senast: Spirit
·
Träning Har lagt detta inlägg även på hästhantering men eftersom jag antar att jag kommer få en del svar här som har lite annan inriktning än de...
Svar
18
· Visningar
3 825
Senast: Lalle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp