Hovslagar Utbildningen

Ribbson

Trådstartare
Hejsan, Någon där ute som vet om man fortfarande har hovslagar utbildning vid Veterinär högskolan i Ultuna? Hittar bara information om den i Skara. Undrar också litegrann vad som ingår i Gesäll provet. Tacksam för all hjälp.:bow:

Sv: Hovslagar Utbildningen

Har det NÅGONSIN varit någon hoslagarutbildning vid veterinärhögskolan????

Jag har gått utbildning i Uppsala (96-97), men den var i dåvarande AMUgruppens, numera Lernia, regi.
Att jag gjorde min 5 månader långa praktik med hovis i smedjan på Ultuna var bara en slump.

Vad jag vet så är det den enda utbildningen som funnits i Uppsala.
Det har funnits en vid Veterinärinstitutet i Sthlm men den försvann nån gång på -70 talet

Ni har så rätt, det har aldrig funnits någon utbildning vid Ultuna...:crazy: Jag får satsa på skara.:) tack ska ni ha...

de finns en hovslagarutbildning på 35 veckor i kramfors.. Nordviksskolan som ska ha den , lite sugen på o söka faktiskt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 118
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 149
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 146
Senast: Ponsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar