G

grebbis

För länge sedan fanns en tråd om hur man syr egna hovpåsar, men jag kan inte hitta den nu.

Är det någon som vet vart man kan hitta t.ex. beskrivningar på hur man syr hovpåse med kardborrknäppning, likt den som Djurapoteken saluför; "Equi Hoof"

Tack på förhand!

Sv: Hovpåse!

Hovpåse??

Vad ska man ha den till?

:rofl: Ja, det kan man ju undra....

Mitt ena sto har blivit alldeles uppluckrad i trakthörnen och en bit upp på ballarna. För att hon ska slippa bli halt, eller ännu värre, måste jag försöka hålla hennes fötter någorlunda torra.

När hon står i boxen är det lugnt, för där håller jag ju torrt, men ute i de leriga eller blöta hagarna är det svårt att undvika ständig sörja:mad:

Alternativet att låta henne stå inne tills det blir torrare i markerna känns inte speciellt poppigt....

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 492
Senast: Bee
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
642
Senast: WildHorse
·
Hästvård Vet inte om vård är rätta underforumet men det var det närmaste till min fråga. Jag känner en häst på ridskolan som gillar att gosa, få...
Svar
6
· Visningar
1 044
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar