Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar inte Cavallo Sport, de är så höga, smala och oflexibla. Simple är helt i läder så de formar sig fint efter hoven men det gör inte Sport. Så ja, du måste raspa väldigt ofta alternativt köpa större boots.
Min häst har 2 på sina Simple och de är perfekta fram och liiite rymliga bak, köpte samma stl på Sport och det är såvitt de går på bak. De har även skavt trots wraps! Båda i karleden och på ballarna. De passar nog bättre på hästar med väldigt upprätt benställning och lite högre/smalare hovar.
Jag brukar nästan alltid ha någon form av sula, tycker bootsen sitter stabilare och det blir mer stimulans och skydd för hoven.
Equine Fusion tycker jag verkar så bra, men fick prova och min häst började landa med tån först. Det gör han varken barfota eller med Cavallo bootsen så vet inte varför.
Märke, Modell, Pris ?
Easyboots Epic ca 3000 för fyra stycken.
Hur länge brukar de hålla, slitstyrka?
Mina är inne på tredje säsongen och håller fortfarande. Använda endast vintertid. Men de är fortfarande fina.
Kan de användas överallt ?( tex: dressyr, hoppning, körning, skog) om inte varför?
Ja än så länge har de suttit kvar.
Kommer det lätt in sand/ sten under ridning?
Sand men inga stenar än så länge.
Erfarenhet av att de ramlat av eller vridit sig under ridning?
Sitter de bra så sitter de kvar, passar de inte så ramlar de av lätt.
Påverkas hästens rörelsemönster, isåfall, positivt eller negativt?
Jag märker ingen skillnad förutom på grusvägar med stora stenar. Vilket är varför jag köpte dem till.
Har du haft problem med att de skaver?
Nej.
Vad tycker du om utforming, design? ( tex smidga, klumpiga, snygga, fula mm.)
Jag tycker de är bra.
Är de lätta att sätta på och ta av?
Aa
Går de anpassa perfekt, kanske passar de bara till viss typ av hovform, isåfall vilken?
Ja relativt runda hovar.
Vad tycker du riktigt bra om på dessa boots?
Smidiga och hållbara. Gör de är till för, inga skav.
Vad tycker du kunde varit bättre/ vad saknar du?[/B]
Smidigare broddningsanordning.
En relaterad fråga: jag har köpt ett par Cavallo Simple åt hästen, eftersom han plockar av sig framskor på löpande band men inte kan gå barfota. Jag har hittills provat dem på tre korta promenader, och hästen är väldigt skeptisk. Ni som använt boots, brukar det ta ett tag innan de vänjer sig, eller är det (som det känns) något som är fel i storleken, modellen eller konceptet?
Hmm... vi har boots till våra 3 ridhästar. Cavallo Simple och Easy Boot Bare, nej, de har kanske varit fundersamma första två stegen, sen har de bara knatat på
Ser du något skav eller ruggad päls då du tar av dem? Kloffsar de mycket då du går? Kanske behövs en "wrap" ett neoprene skydd runt karleden?
Om hästen har låga trakter eller understuckna trakter kan det ta ett tag för bootsen att forma sig, men säg att du har gått i dem sammanlagt 3 timmar(kanske 30 min åt gången) så borde de ha format sig?
En relaterad fråga: jag har köpt ett par Cavallo Simple åt hästen, eftersom han plockar av sig framskor på löpande band men inte kan gå barfota. Jag har hittills provat dem på tre korta promenader, och hästen är väldigt skeptisk. Ni som använt boots, brukar det ta ett tag innan de vänjer sig, eller är det (som det känns) något som är fel i storleken, modellen eller konceptet?