L

leva11

Hej i går hadde jag min hovslage ute och skulle vintersko mitt sto,
då när han plockade av höger fram sko så frågade han om hon har varitt halt och jag sa att inte vad jag har märkt,

Det visade sig att hon hadde en liten hovböld som han gröpte ur
han sa att hon har kunat fått det om hon har fått en sten mellan skon och hoven kan det stämma ??

Däremot så har hon gått i en lerig hage som har fryst på och mkt knölig innan nya hagen blev klar kan det bero påd et eller vad tror du ??
Sedan kom jag på attjag hittade en hovspricka på henne på insidan kan det vara för hon har haft hovböld?

är det någon som har haft hovböld på sin häst kan ni beretta hur det har varitt symtom och har ni märkt det själv?
han sa att man kunde börja rida direkt?

skulle vara intresserad av lite information av hovböld har alldrig haft det på någon häst

kramizzar:p

Sv: Hovböld

Använd sökfunktionen så kommer du hitta massor av trådar om hovbölder. För det mesta får de mkt ont utav dessa och blir rejält halta. Så då har den haft tur om den slapp ha ont! :laugh:

Och hovbölder kan uppkomma efter att de trampat på sten osv.

Och jo, du kan rida. Vid hovböld är det bara bra att de rör på sig.

Sv: Hovböld

Använd sökfunktionen så kommer du hitta massor av trådar om hovbölder. För det mesta får de mkt ont utav dessa och blir rejält halta. Så då har den haft tur om den slapp ha ont! :laugh:

Och hovbölder kan uppkomma efter att de trampat på sten osv.

Och jo, du kan rida. Vid hovböld är det bara bra att de rör på sig.

Oki jag ska söka,

Liknande trådar

Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 406
Senast: kryddan
·
H
Hästvård Har tidigare postat en tråd om min Nordsvensk som blev plötsligt halt 22 juli. Vi misstänkte först hovböld men efter besök av veterinär...
Svar
4
· Visningar
1 638
Senast: Hallon
·
Hästvård Jag hade varit tacksam om någon kan ge mig lite input över vad detta kan vara.. 15-årigt halvblodssto som går på lösdrift, har haft 4...
Svar
12
· Visningar
4 394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka