• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lalala
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 203
L

lalala

Min häst har en hovböld på vänster fram! Han har inte haft ont,vart öm eller varm utan hovbölden upptäcktes när hovis va ute och skulle sko honom. Hon tyckte ja kunde rida som vanligt så länge han inte har ont eller nått sånt.Han har fått en platta och jag har fått rådet att tjära hovarna. Men nu har jag märkt att han blivit väldigt snubblig och även snubblat omkull en gång! Kan de bero på hovbölden?:confused: Kan tilläggas att han kan va snubblig i bland när han inte är riktigt koncentrerad men nu tycker jag att de blivit lite värre.

Sv: Hovböld!

Jag antar att hovslagaren öppnade upp bölden innan hon satte dit en sula? (sula=platta)

Det kan bero på hovbölden den kanske behöver öppnas upp mer. Du bör absolut ringa henne igen! Ett annat alternativ är att boka en tid hos en klinikhovslagare så fort som möjligt.

Sa hon inte att du skulle höra av dig om han inte blev bättre, eller om det verkar som att han fortfarande har ont?

Sv: Hovböld!

Ja precis hovis har öppnat upp bölden innan hon satt dit sulan och sa att jag skulle höra av mej om det verkade som att han hade ont. Har hört av mej till hovis som ska komma ut så fort som möjligt. Ville nog mest ventilera mig och få lite tips. Blir så orolig när nått inte värkar riktigt bra och så är jag inte så bra på de här med hovbölder. Tack så mycket för svaret! :)

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 804
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 205
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 538
Senast: Shixle
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 642
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka