Tänkte fråga er en sak.
Det är så här att min 10 åriga fjordvalack har blivit öm/fått ont i hovarna.
Jag märkte det först som han haltade på höger fram.
Tog dit veterinären. Hon hittade inge fel han var inte varm och reagerade inte på böjning.
Hon sa att ja skulle ta dit hovslagaren för hon trodde det var hovböld.
Hovis kom dagen efter. Det var inte hovböld.
Hovis verkade hästen och satte på tunna skor i fram. Det hjälpte inte så mycket. Hästen är inte rikigt halt längre utan mer som öm och stel i frambenen.
Hovis säger att vi ska lägga blötomslag. Han kommer dit och hjälper mej att sätta på sen vattnar ja på det i ca 1 vecka 4ggr per dag.
Hästen blir rikigt pigg i benen igen.
Hovis tycker han ska få vara utan våtomslag nu ett tag. Nu efter midsommar ska han komma och sätta på sulor. hovis säger att min häst har tunna sulor och dålig hovkvalite. Det är bland annat den torka som är och har varit nu som gjort att hästen blivit som den blivit. Nu mellan vattning och sulorna så går hästen bättre men ömmar lite. Men det borde försvinna i och med att sulorna kommer på.
Om ni nu orkade läsa det jag skrivit.
Tror ni det fungerar det som hovis gör? Eller hur tycker ni ja ska göra?
Jag tror på hovis eftersom hästen blivit bättre med hjälp av det hovis gjort.
Det är så här att min 10 åriga fjordvalack har blivit öm/fått ont i hovarna.
Jag märkte det först som han haltade på höger fram.
Tog dit veterinären. Hon hittade inge fel han var inte varm och reagerade inte på böjning.
Hon sa att ja skulle ta dit hovslagaren för hon trodde det var hovböld.
Hovis kom dagen efter. Det var inte hovböld.
Hovis verkade hästen och satte på tunna skor i fram. Det hjälpte inte så mycket. Hästen är inte rikigt halt längre utan mer som öm och stel i frambenen.
Hovis säger att vi ska lägga blötomslag. Han kommer dit och hjälper mej att sätta på sen vattnar ja på det i ca 1 vecka 4ggr per dag.
Hästen blir rikigt pigg i benen igen.
Hovis tycker han ska få vara utan våtomslag nu ett tag. Nu efter midsommar ska han komma och sätta på sulor. hovis säger att min häst har tunna sulor och dålig hovkvalite. Det är bland annat den torka som är och har varit nu som gjort att hästen blivit som den blivit. Nu mellan vattning och sulorna så går hästen bättre men ömmar lite. Men det borde försvinna i och med att sulorna kommer på.
Om ni nu orkade läsa det jag skrivit.
Tror ni det fungerar det som hovis gör? Eller hur tycker ni ja ska göra?
Jag tror på hovis eftersom hästen blivit bättre med hjälp av det hovis gjort.