Hovar (bilder)

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Colleen

Vad tycker ni om dessa hovar, verkade för ca 3 veckor sedan.

Fram

P7050018.jpg


http://img.photobucket.com/albums/v216/Suss70/P7050020.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v216/Suss70/P7050011.jpg
Bak
P7050023.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v216/Suss70/P7050016.jpg
 
Sv: Hovar (bilder)

nja...ingen hovexpert dirrekt..
men tycker dock att dom börjar bli lite väl långa/plattfotade typ...mest på frambenen..bak är det inte lika "illa"...
 
Sv: Hovar (bilder)

tycker det ser hemskt ut, framfötterna är sprukna o ser fnasiga ut o som nikis skrev plattfotad, känns som den går på trakten eller hur man ska skriva. Är ingen hovis men det ser inte bra ut alls.
 
Sv: Hovar (bilder)

fram är dom för långa och för vida,vilket visar sig med att dom blir spruckna och fnasiga!
 
Sv: Hovar (bilder)

Förstår inte hur det bara kan vara 3 veckor sen senaste verkningen! Ser ut att ha gått ca 10 veckor ju. Har hästen haft några problem med hovarna?
 
Sv: Hovar (bilder)

varför lägger du upp bilderna?

För att jag vill veta vad ni tycker.
Måste man ha en speciell anledning för att lägga upp bilder?

Sedan vems häst det är spelar ingen roll tycker jag.
 
Sv: Hovar (bilder)

Colleen skrev:
Sedan vems häst det är spelar ingen roll tycker jag.

Jo, men det tycker jag. Jag tycker t. ex. inte att det är speciellt trevligt när folk lägger upp bilder på internet som de smygfotat på andras hästar...
 
Sv: Hovar (bilder)

Oj ursäkta, tryckte på fel knapp, det var inte menat till dig.
 
Sv: Hovar (bilder)

Får jag fråga vad det spelar för roll? Vet du vems hästen är? Vet du att den inte är min? Hur vet du att jag smygfotat? På vilket sätt stör det ägaren om det inte är jag förstås? Har jag kritiserat något? Har jag sagt något negativt eller positivt om hovarna? Nä, jag frågar vad ni tycker, vad är det som är så svårt??
 
Sv: Hovar (bilder)

Den har dålig hov kvalité , inga andra problem.
 
Sv: Hovar (bilder)

Kan du inte berätta va de e för klantskalle som har gjort det så kan vi akta oss för den. Ser Hemskt ut.
Och är det du själv som gjort de så tycker ja inte att du ska göra om det
 
Sv: Hovar (bilder)

Colleen skrev:
Får jag fråga vad det spelar för roll? Vet du vems hästen är? Vet du att den inte är min? Hur vet du att jag smygfotat? På vilket sätt stör det ägaren om det inte är jag förstås? Har jag kritiserat något? Har jag sagt något negativt eller positivt om hovarna? Nä, jag frågar vad ni tycker, vad är det som är så svårt??

Nej, jag vet inte att du smygfotat, men jag MISSTÄNKER det nu pga din starka reaktion på min enkla fråga om varför du lägger upp bilderna. Jag är HELT övertygad om att du själv är medveten om att de här hovarna ser hemska ut och att du, av någon anledning, vill höra andra säga det också. Är det hästägaren du vill åt, eller är det hovslagaren/hovvårdaren?
 
Sv: Hovar (bilder)

Colleen skrev:


OM dessa hovar skulle vara verkade för 3 veckor sedan. -byt hovis. h*n har tydligen valt fel yrke.
om det inte är din häst, säg till ägaren att göra något åt dom omgående. oavsett hur kort/lång tid sedan dom gjordes vid.

//ibland blir man bara så trött...
 
Sv: Hovar (bilder)

Misstänk på du...
Hur kan du föresten veta hur stark reaktonen var? Springer du runt med video kamera, eller lägger du in dina egna känslor i mina svar?
Jag skrev ett svar, ställde frågor och hade inte en enda smiley som visade att jag var arg, eller liknande. Vad som nu innebär stark reaktion...?
Du har aldrig tänkt på dem som INTE ser detta som dåliga hovar, vad tror du de lär sig då de ser svaren?
Men det är inte meningen heller, utan FRÅGAN är fortfarande den relevanta i denna tråd.

Jag har ingen undermening med min fråga och tänker inte hänga ut någon, måste man det för att få skriva inlägg? Följer jag inte normen eller vad är det som stör dig?
 
Sv: Hovar (bilder)

Jepp, jag hör dig, tack! Och tack till er andra som svarat ang bilderna.
 
Sv: Hovar (bilder)

bettysmatte skrev:
Jo, men det tycker jag. Jag tycker t. ex. inte att det är speciellt trevligt när folk lägger upp bilder på internet som de smygfotat på andras hästar...

Håller med dig i detta :cool:
Tyvärr, så verkar det vara rätt så vanligt att folk lägger ut bilder på andras hästar. Speciellt om det är något med hästen som inte är bra/rätt skött etc.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 580
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 866
Senast: caballus
·
Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
28 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp