"Hovar av ek"

V

Valencia

Mitt snart 4-åriga halvblodssto reds in sent i höstas, då med skor i fram. Sen fick hon lite vintervila och skorna togs av. Nu har jag ju fortsatt min utb. av henne utan skor, delvis för att det fungerar jättebra och delvis för att min hovslagare säger att hon har "hovar av ek" och inte behöver skos. Alltså stenhårda hovar som är kanonbra enligt honom. Hur gör ni mer era unghästars hovar? Skor ni eller rider ni utan? Har själv alltid haft skor på mina stora hästar för att det behövts så jag började fundera lite...kommer nog sko henne framöver kanske (?).
 
Sv: "Hovar av ek"

Om hovis säger att skor inte behövs hade jag definitivt avvaktat. Du sparar ju både tid och pengar så länge du slipper sko! Har själv fått sko min 3-åring på fram igår eftersom hon, tyvärr, inte klarar sig utan skor. Hennes sula är mjuk och lite tunn, och hon känner stenarna på grusvägen alltför väl för att det ska vara behagligt för henne.
 

Liknande trådar

Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
28 988
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 299
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 041
Senast: Marvin
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 854
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp