hotell i london och tips på sevärdheter?

lillsmurfagirl

Trådstartare
Ska till London med en kompis och vi kollar nu på hotell. Vi kommer åka en tosdag kväll och åka hem söndag morgon

MEN vart är bäst att bo? Vi kommer landa/flyga från på flygplatsen Gatwick.

Vi tänkte "turista" och festa.

Vart är bästa festastället? (alltså inget sånt fancy ställe där man måste vara uppklädd till tårna och inte kommer in om man inte är hipp.. utan trevligt folk..)

Det får max kosta 3000 för tre nätter totalt för två personer, vi kommer dela rum.

Är det något hotell man ska undvika? Vilket område är bäst bo i?

Tack!

Sv: hotell i london och tips på sevärdheter?

Vi bodde på Mabledon Court Hotel nära Kings Cross stationen. Helt ok och vi bodde där 3 nätter för typ 2500 kr. Kan rekommendera det om man inte har så stora krav på själva boendet. Inget lyx liksom men vi var nöjda.

Sålänge man bor nära en tunnelbanestation tror jag inte det spelar så stor roll var man bor.

tack för tipset :D har du något roligt annorlunda icke turistigt ställe man kan se?

Jag kan rekommendera Royal Eagel hotel vid Paddington stationen. Väldigt enkelt att hitta till hotellet ifrån Paddington och ifrån Paddington går rätt mycket linjer eller så är det inte så jävla krongligt att åka en bit för att sedan byta.

Vad finns att se i London? ja, vad finns inte?! Jag älskar museeum så vi har varit både på britsh och Natural History museeum. Hyde Park är inte så långt ifrån, rätt trevligt att bara gå och strosa lite :)

Nu senast jag var i väg så bodde vi på Tune hotel i paddington. Många bussar går där i krokarna och nära tunnebanestationen.
Rent och fräscht. Det enda är väl att det inte ingår nåt i rummen utan det kostar extra. Men själva rummen är billiga.

Science museeumet i London var klart sevart i alla fall for en 10 ar sedan. Da stannade vi i London for en dag eller tva flera ganger om aret nar vi hade 'stop over' pa heathrow och Science museet var ett favorit stopp.:)

Nar vi kommer till en ny storstad brukar vi ta en turistbuss det forsta vi gor. De pratar ju och berattar medan de kor runt, sa man far ideer om vad man vill se mer utav.

Tvivlar på att det finns något "bäst" som svar på någon av dina frågor - London är stort, London har allt!
Gällande hotell, gå in på ngn jmförelsesite och see vilka hotell som har bra priser helgen ni åker. Så länge ni är i zon 1/på eller innanför circle line så skulle jag säga att ni bor centralt och om det sen är south ken eller Mansion house är inte så jätteviktigt, man tenderar att resa kors o tvärs över innerstan med tunnelbanan ändå.

Gällande festande så är min personliga preferens att undvika mer eller mindre allt innanför circle line, då du överlag hittar två ställen - dyra lyxklubbar och turistklubbarna runt leciester square. Är dock ingen expert, London är stort som sagt.
Utanför circle line hittar du en roligare klubbscen dock - i öst har du hipsterhippa (även om den def blir mer och mer burgeouis) shoreditch, i sydväst mer polerade putney. I sydöst har du Brixton och Peckham - den sistnämnda är väl inget område turister brukar ta sig till dock - men båda är områden med många pjbar, barer och klubbar.
Uppe i norr har du ju också välkända Camden, också fullt med nattliv, där jag hade en av mina bästa klubbnätter förra sommaren.

Kolla timeout.com för klubbrecensioner och info om vad som händer - du hittar garanterat något som lockar!

Vi har bokat in oss på Palmer Swiss Lodge nu när vi reser dit i maj.
SwissCottage-04_mini.jpg

Ett hostel som både har vanliga dubbelrum med badrum (det har vi valt) samt sovsalar. Ligger nära tunnelbanan, har reception dygnet runt så man inte behöver passa någon tid och priserna är bra.

Liknande trådar

Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 214
Senast: sjoberga
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: sjoberga
·
Äldre I september ska vår vän gifta sig i Taipei, så vi måste självklart resa dit :) Och eftersom vi typ aldrig reser så tänkte vi passa på...
Svar
10
· Visningar
922
Senast: ASKAPLASKA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama