Höstvärk, ej ledvärk.

Cattis_E

Trådstartare
Jag tror inte jag är helt ensam om det här, så jag hoppas att någon sitter inne på ett tips, eller en teori.

Alltså det här med höst. Inte min grej, känns lite eländigt varje år faktiskt, även om jag försöker hitta positiva saker att lägga fokus på. . Förr var det höstdepressioner, Numer slipper jag sådana, men jag får värk i kroppen.

Muskelgrupper som axlar, nacke, ibland överarm klagar med olika styrka (nästan?) varje dag. Påminner lite om träningsvärk men känns ändå inte riktigt så.
Inte så att jag inte klarar av att göra saker men det blir lite tärande.

Jag kan inte tro att det enbart är för att jag blir kall då jag verkligen försöker klä mig tillräckligt varmt.
Om jag är väldigt trött kan jag få så även på sommaren, men då är det är en signal att det är dags att inta soffläge på ledig tid en dag eller så.

Teorier, tips, egna erfarenheter?
 
Jag får inte värk, men blir helt förlamad av trötthet ibland på hösten. Skulle tro att det har något med ljuset att göra, kroppen protesterar mot att det är så jäkla mörkt. :rofl:
 
Prova äta extra D-vitamin. Men då pratar vi inte myndighetens lite larviga underhållsdos á 800 ie utan minst över 2000 ie eller mer
Vårt lager av D-vitamin börjar sina ungerfär nu
 
Prova äta extra D-vitamin. Men då pratar vi inte myndighetens lite larviga underhållsdos á 800 ie utan minst över 2000 ie eller mer
Vårt lager av D-vitamin börjar sina ungerfär nu
D-vitamin brukar ha noll effekt på mig oavsett dos.Provade senast förra året. Dessutom var jag i strålande sol dagarna i ända i 2v i September, så har nog kanske lite mer kvar i lagret än "medelsvensson"?
 
För mig har sånt varit kopplat till fukt. När det var riktigt illa började det i augusti, mest kvällar, nätter och tidig morgon, vilket jag lindrade med att plocka fram termobrallor (mest benen, hela vägen in i skelettet, som smärtade) redan då :o kan till viss del lindra med d-vitamin men nu är besvären inte lika stora längre. Har visserligen bytt bostadsort så det kanske påverkar också.

Så, är du som mig tipsar jag om mycket värme på besvärliga områden. Mer än "vanliga människor" kanske, på försök.
 
För mig har sånt varit kopplat till fukt. När det var riktigt illa började det i augusti, mest kvällar, nätter och tidig morgon, vilket jag lindrade med att plocka fram termobrallor (mest benen, hela vägen in i skelettet, som smärtade) redan då :o kan till viss del lindra med d-vitamin men nu är besvären inte lika stora längre. Har visserligen bytt bostadsort så det kanske påverkar också.

Så, är du som mig tipsar jag om mycket värme på besvärliga områden. Mer än "vanliga människor" kanske, på försök.
Intressant.
Får testa klä mig ännu varmare ett tag och se..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 336
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
14 519
Senast: Qelina
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 169
Kropp & Själ Jag har 'alltid' haft kronisk värk i ryggen samt att jag har en del ridrelaterade skador som gärna gör sig påminda. Jag har också...
Svar
12
· Visningar
1 105
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp