Hade tänkt återkomma först efter sista dagen, men känner att jag bara måste skriva några rader redan nu.
Har aldrig ridit LB:2an i denna version tidigare. Hyste mycket agg mot LB:2 2003, och insåg inte att det kommit en ny version förrän för några veckor sedan - fast versionen är från 2016.
Mina tidigare procentrekord i LB var 57.5% resp. 57.43% i LB:1 resp. LB:3. Hade som målsättning att ligga minst där, och en av dagarna nå 60%. (Alltså lägga mig i intervallet ca. 57-60%).
De målen överträffades redan idag, första dagen! Debuterade LB:2 och slog till med hela 61.667%!
Fick överlag en riktigt bra känsla! Enda riktiga misstagen var att han tappade bakbenen lite i höger galoppvolt samt att det blev ett snöpligt avbrott när vi skulle ut på spåret igen (skulle samla upp i handen men råkade bromsa lite för mycket). Men å andra sidan, vi båda är ju två mer/mindre vänstersidade varelser, så att misstagen skulle komma i höger och speciellt högergaloppen var kanske inte helt oförväntat, haha. Annars var jag möjligen lite väl defensiv i min ridning överlag. Då det var första dagen idag och jag därtill aldrig ridit LB:2an innan, så ville jag medvetet inte vara alltför "på" och offensiv, utan känna in allting lite, men det gick nästan ett snäpp för långt åt andra hållet istället haha.
Jag är iaf extremt nöjd med mina procent och tyckte därtill att kritiken var väldigt tydlig och spot on! Domaren var riktigt bra!
Precis när jag kommit ut ur ridhuset efter min ritt blev jag också överraskad av
@Amanda_F och
@Fiorano som överröste mig med fina ord och pepp! Så himla gulligt gjort av de!
heart
Ser verkligen fram emot de följande dagarna!
Slänger in två skräpiga mobilbilder. Pappa laddar över från kameran först på söndag.