Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, återkommer om drygt en vecka. Har också svårt att inse att det snart är höst, har inte börjat sommarsemestern änPå begäran även om jag själv inte vill inse att hösten och höstterminen närmar sig med stormsteg. Fyll på med inspirerande tävlingsrapporter när ni ambitiösa människor varit ute och visat upp er.
Ikväll har vi haft tävlingar på hemmaplan och jag startade min nya häst Kópé i FEI Inledande Children A (typ LC-LB-nivå på lång bana) och B (typ LB-LA) Har ridit honom fem gånger varav ena gången i mars mjukisbyxor i tio minuter . Eftersom det är hemmaplan även för honom och jag egentligen skulle startat Burb som är såld tänkte jag att det väl lika bra att prova och se om det gick att styra jättedjuret på 177cm inne på en bana. Och se det gick minsann! Han kändes mest som vanligt att rida och vi lyckades styra runt A-programmet på 68.1% och vann!! I B-programmet var han trött och det blev 63% med en felridning. Otroligt glad och nöjd och denna hästen passar mig så himla bra, framtiden känns ljus !
Åh, du har varit på min barndomsklubb och tävlat! Där tillbringade jag all ledig tid under hela min uppväxtFilm på förklassen
På lördag styr jag mot Grevagården och kör våran andra dressyrstart för i år. Första var i april. Känner mej lite så där inför . Får alltid för mej när jag åker dit att det bara är såna som är duktigare än mej som är med. Har inte kunnat öva heller i värmen som varit. Dock så gick det ganska bra på träningen igår. Med undantag från lite tjafs med tungan en stund. Tror det blev lite jobbigt.
Någon annan som ska dit? Lördag eller söndag i så fall? Jag kommer på lördagen
Tack antar att det är mitt mindervärdeskomplex som sätter in.Jag tror att det kommer att gå jättebra.
Urk, gårdagens debut i LB:3 gick superdåligt! Hästen har känts lite trött av värmen senaste veckorna och på förra tävlingen fick vi slut på energi. Så, försökte anpassa framridningen utifrån det och hade bra känsla där. Men, när vi kom in på banan började min vanligtvis väldigt coola häst se spöken! Fattar inte varifrån det kom! Fick inte fram honom för skänkeln och han stod emot större delen av programmet. Ska iväg igen på söndag och rida samma program igen, har sedan avanmält tävlingen efter det. I övrigt tycker jag LB:3 var ett väldigt trevligt program, passar oss bättre än LB:2.
När jag kom tillbaka till parkeringen blev jag sur. Hade en uppsittningspall med mig, hade lämnat den precis utanför släpet, verkligen kloss intill. Men, den var borta! Efter ett tag hittade jag den, typ 40 meter bort utanför ett annat släp. Helt vanlig pall från IKEA, men dottern har ritat blommor och hästar på den, så det är lätt att se att det är min pall. Låna utan att fråga tycker jag inte man gör, men har man glömt sin pall, behöver komma upp på hästen och det inte finns någon att fråga så säger jag inget om det. Men, man ser väl för guds skull till att lämna den där man tog den! Kom tyvärr inte tillbaka någon människa till släpet den stod utanför innan jag åkte, för i så fall hade jag sagt till dem.
Så, nu ska jag skritta ut en runda med en kompis i eftermiddag, bryta ihop och sedan komma igen!
Nu är jag ingen palltjuv, men jag har lånat en grep från en annan transport, såklart man är sjukt noga att lämna igen.Trist att programmet inte gick bra.
Vad gäller pallen - nej, sno andras pallar gör man inte (och förstår inte hur man kan inte komma upp på sin häst... visst för att det kan krävas en akrobatisk övning, men jag lyckas med viss möda klättra upp på min 170cm höga SWB utan pall).
Rampen är superbra, den använde jag alltid med min gamla häst. Nya hästen är större och klumpigare, då är det lättare med pall. Hade pallen stått ett par meter från släpet hade jag inte tänkt annat än att någon glömt, men sådär 40 meter bort är riktigt dåligt beteende! Hoppas den som var i Tingsryd med ett boj-släp längst bort på stora parkeringen läser det härNu är jag ingen palltjuv, men jag har lånat en grep från en annan transport, såklart man är sjukt noga att lämna igen.
Men i alla fall, jag kan absolut klättra upp på min häst från marken, men det sliter på både sadel och hästens rygg, så jag gör det inte. Så fanns det ingen att fråga, så hade jag kunnat låna pallen, men i så fall kanske flyttat den 1-2meter från släpen och hoppat upp där. (Nu använder jag dock rampen på hästtransporten om jag saknar pall).