Höstiga hem?

Red_Chili

Trådstartare
Snart är det höst ute! :D
Jag har ett sånt tråkigt hem, som ser likadant året om oavsett årstid. (Vi julpyntar inte ens :p) MEN nu vill jag ändra på det, och vill ha ett mysigt hösthem.

Jag vill alltså ordna så att det är höstiga färger inomhus, men ändå starka färger som piggar upp ett i övrigt tråkigt hem. Jag vill ha ordentlig myshörna där man kan sitta och dricka te med doftljus/stearinljus som enda belysning :love:

Finns det någon här som har höstiga hem, eller planerar att fixa ett lite höstigare hem? Jag vill ha inspiratioooon i massor! Och då gärna massor av bilder :D

Sv: Höstiga hem?

Snart är det höst ute! :D
Jag har ett sånt tråkigt hem, som ser likadant året om oavsett årstid. (Vi julpyntar inte ens :p) MEN nu vill jag ändra på det, och vill ha ett mysigt hösthem.

Jag vill alltså ordna så att det är höstiga färger inomhus, men ändå starka färger som piggar upp ett i övrigt tråkigt hem. Jag vill ha ordentlig myshörna där man kan sitta och dricka te med doftljus/stearinljus som enda belysning :love:

Finns det någon här som har höstiga hem, eller planerar att fixa ett lite höstigare hem? Jag vill ha inspiratioooon i massor! Och då gärna massor av bilder :D

Håller inte på så jättemycket med inredning, men tycker det är kul och jobbade tidigare på hotell då vi fick hålla på med lite sånt pyssel.
Just hösten tycker jag är roligast att inreda, roligare än julen!
Det vi tänkte på när vi inredde rum och allmänna ytor var färgerna. Brun och sand blandade vi med rostrött och matt grönt. För att göra kontraster la vi ibland in en kudde eller filt i en klar färg. Sedan vet jag inte hur mycket ljus som gick åt- men det var mycket! :p

Åh, vilken bra idé! Jag vill också höstpynta. Lite brandgula filtar och kuddar kanske, flammiga växter osv.

Attan att jag inte fotade förra hösten. Jag gick ut o plockade röda och gula löv, sköljde, la på tork o sen pyntade jag. En sån glas... minns inte vad de heter... bred vas från ikea.... fyllde jag med kastanjer och stack ner lite löv i. Hade små träskålar utplacerade med kastanjer, rönnbär, löv o annat skoj lite överallt i lägenheten. Gardinerna byttes till höstiga färger och jag la ut lite mysiga filtar i soffan, doftljus på borden osv. Skitmysigt :love:

Jag gör inte mer än byter färg på dukar ibland (och några av gardinerna till jul), men däremot har jag en "årstidsstake". Ett fat med blockljus i passande färg som jag dekorerar med årstidsförknippade färger och attiraljer.

I påskas såg den ut så här...:

pask10_1.jpg

...och nu i sommar jag har haft den så här, i somrigt ljusblått och ljusgrönt. "Yinyang" - symbolen var sambons idé. :D Den stod på samma ställe som i påskas, med ett ljusblått runt underlägg under. De finns ju i alla möjliga färger, så jag byter det också.

varljus2.jpg

Till jul har jag dels mitt fat med julfärger plus en vanlig adventsstake med mossa och grejor. Orkar jag till t.ex. Halloween kan jag fixa fatet med orangesvarta ljus och tillhörande dekorsand och små spöken... m.m.

Men, för att återkomma till ursprungsfrågan, jag sprider pressade höstlöv i fina färger runt omkring mig. Mer brukar jag inte orka pynta. Och på fatet blir det nog ett brunt och ett orangegult blockljus, lite gulröda stenar och några... ja, fina, pressade höstlöv. :D Ska nog skaffa en fin duk till vardagsrumsbordet också, med höstfärger.

Senast ändrad:

Det här arrangemanget gjorde jag förra hösten, oerhört enkelt. En vas full med rönnbär, två ljus och så dekorationspumpor. Mer behövs liksom inte. :love:
Hade ett liknande i köket, men då med ett litet klotljus i, och så stod det på en brun duk. Jag älskar hösten, och i år kommer jag ha ett helt hus, en altan och en trädgård att piffa. :love:
hst.jpg

Det här arrangemanget gjorde jag förra hösten, oerhört enkelt. En vas full med rönnbär, två ljus och så dekorationspumpor. Mer behövs liksom inte. :love:
Hade ett liknande i köket, men då med ett litet klotljus i, och så stod det på en brun duk. Jag älskar hösten, och i år kommer jag ha ett helt hus, en altan och en trädgård att piffa. :love:
hst.jpg

Åh tänk om man hade ett helt hus att pynta! :love:
Hur länge håller dekorationspumpor? :)

Jättefint!
Dock tror jag det skulle bli attackerat av barn + katt här:D
Vill gärna ha lite fler tips på höstdekorationer.

Fyllde en bålskål med torkade löv, fina stenar och ljus förra året
men har tyvärr ingen bild på det

Åh! Jag har en likadan ljuslykta. Den översta med stads-siluetten. Love it!

Jag vill med höstpynta, men det känns väldigt olägligt nu när lägenheten ska börja packas ihop.

Åh! Jag har en likadan ljuslykta. Den översta med stads-siluetten. Love it!

Jag vill med höstpynta, men det känns väldigt olägligt nu när lägenheten ska börja packas ihop.

Jag hittade en sån lampa med typ identisk skärm för ett par månader sen, men jag har tyvärr inte riktigt lyckats lura med mig sambon.. den här får duga så länge ;)

Ska faktiskt börja höstpynta så smått idag. Brukar ha kransar av höstlöv på ytterdörrarna, mycket ljuslyktor, prydnadskål och ljung i krukor, höstlöv i balkonglådorna och så småningom kommer höstfavoriten nr 1 PUMPAN!!!! :love:

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 061
Senast: Ullmerkott
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
770
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka