Hostig häst?

Sv: Hostig häst?

jag trr inte de ska vara problem att släppa ut din 23 åriga pålle.. min hingst har gått i hage max 4 timmar om dagen när jag fick honom som 25 åring. nu i somras som 27 åring tröttnade jag på hans hosta och bara släppte honom i en större hage och byggde ett skjul å han mår bättre än någonsin =). älskar sitt hus. han går ut å bajsar och rullar sej sen går han in igen å står å håller koll över sina brudar i hagen jämte.
jag slägde även ut mina 3 ston samtidigt som honom varav den äldsta va 22 då å det var inge som hällst problem. dom tyckte snsrare bara d eva skönt. men alla har vi olika åsikter om saker å ting.

Jag håller med dig, men det jag är emot är lösdrift under förhållanden som jag inte tycker är tillräckliga!

Hade jag hittat ett ställe med lösdrift där det finns tillräckligt med bete och en liknande hall som på bilden hade jag inte tvekat... jag är alltså inte emot lösdrift som sådant.

Vill alltså förtydliga att min häst funkat bra under många år med de åtgärder jag vidtagit och är hostfri under det största delen av tiden. Ibland däremot blir han hostig periodvis, möjligtvis pga av detta otäcka väder eller vad det nu kan vara och det är alltså i en sån period vi är inne i nu. Jag vill gärna kunna hjälpa honom under denna tid då det inte är kul med hosta :crazy: Hittills så har dessa perioder gått över hyfsat fort, men det blir ju inte roligare under tiden för det. Vill ju hjälpa min guldklimp så gott det går...

Tack för tipset om Breathe-Free! har läst på lite om det och det verkar absolut vara värt att prova!

De verkar dessutom ha fler användbara produkter! :)

Jag har gjort en mix av lakrisrot, läkemalva, anis, vitlökspulver och så en klutt honung med timjan i.

Lite nyfiken var man inhandlar dessa örter som typ läkemalva.
Tycker mig varit runt på flera ställen men ej hittat.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 346
Senast: Efwa
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 445
Senast: Zetly
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Murray
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V