Haha, samma här, bredd 68 längd 62Rund är en bra form Kläder verkar dock inte vara anpassade för runda bebisar, 68 är lagom på bredden men alldeles för långt
Ja precis, 30 oktober!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, samma här, bredd 68 längd 62Rund är en bra form Kläder verkar dock inte vara anpassade för runda bebisar, 68 är lagom på bredden men alldeles för långt
Ja precis, 30 oktober!
Min hjärna är också kaos emellanåt, helt galet hur virrig man kan varaVisst finns det något som heter amningshjärna? Isåfall lider jag av det Hade tid på BVC idag, kom några minuter innan bokad tid och satt och väntade. 20 min efter utsatt tid kom sköterskan, tittade förvånat på mig och frågade om jag hade tid idag. ”Ja” svarade jag bergsäkert. Hon kollade i dator och sa att hon hade skrivit upp mig i morgon men att hon nog hade skrivit fel. Hon hade tid ändå så vi fick komma in. Väl på rummet säger jag ”för visst är det väl den 5e idag?” ”nej, den 4e” svarade hon lite pinsamt att det var jag som tagit fel på dag iallafall
Tremånaders-koll idag då. V vägde 4960 g och var 58,5 cm lång, så ingen jättebebis här inte! Han fick också sina vaccinationer vilket inte var så roligt. Nu har han varit lite trött sen vi kom hem och mest sovit.
Ja, jag blev nästan lite rädd, brukar ha stenkoll på grejer jag ska göra, vilken tid och dag, men nu är det bara totalkaos i huvudet känns det somMin hjärna är också kaos emellanåt, helt galet hur virrig man kan vara
Oj jäklar, det är tidigt! Stackars honom (och er..) det är inte roligt när dom kommerHugo har tandsprickning redan, vid 3mån + 10 dagar. Vass rackare, ajaj...
Hittills är han mest lite mer kinkig bara, men vass i munnen och bits merOj jäklar, det är tidigt! Stackars honom (och er..) det är inte roligt när dom kommer
Om 1.5 vecka åker vi till sälen..
Om någon har tips på vad vi absolut inte får glömma hemma så är det välkommet
Vad är det som inte känns helt hundra? Det kan ju vara något mer ”invändigt” än vad dom går att se med blotta ögat? Kolla om du kan få remiss till ultraljud eller liknande?Här går det bra med bebis. Han är pratig och lär sig nya saker hela tiden. Jag mår dock inte så bra. Hartroligen fått en förlossningsdepression, men väldigt svårt att få hjälp. Blir runtguidad mellan olika instanser.
Fått efterkontroll (gjorde en tidig 5 v efter förlossningen). Vid den ordinarie tyckte bm inte att vaginal us behövde göras pga "ok" förra kollen. Men bokade en tid igen för koll då det inte känns helt hundra. Var där igen men känner mig inte helt trygg med hennes bedömning. Har en fog som gör att jag bara kan gå kort och i snigelfart också. Det gör en ju inte mer pepp precis.
Här går det bra med bebis. Han är pratig och lär sig nya saker hela tiden. Jag mår dock inte så bra. Hartroligen fått en förlossningsdepression, men väldigt svårt att få hjälp. Blir runtguidad mellan olika instanser.
Fått efterkontroll (gjorde en tidig 5 v efter förlossningen). Vid den ordinarie tyckte bm inte att vaginal us behövde göras pga "ok" förra kollen. Men bokade en tid igen för koll då det inte känns helt hundra. Var där igen men känner mig inte helt trygg med hennes bedömning. Har en fog som gör att jag bara kan gå kort och i snigelfart också. Det gör en ju inte mer pepp precis.
Vi har en sån som vi använt sen V var typ en vecka gammal. Han har inte fått något platt huvud utan det är runt och fint och BVC tror det beror på kuddenNågon av er som använder mimos-kudde? eftersom lillpluttan dels är född tidigt, sover i ett svep utan uppvaknande varje natt från 21-7.30 och även hatar att ligga på mage.. Så har jag beställt en sån då bakhuvudet är ganska platt. Inget som våran ordinarie bvc tycker är någon fara men ändå ❤ bra att avlasta bakhuvudet så mycket som går.
Vi har en sån som vi använt sen V var typ en vecka gammal. Han har inte fått något platt huvud utan det är runt och fint och BVC tror det beror på kudden
Det känns som att något buktar vaginalt. Har känts så av och till sedan förlossningen. Han kom för 2,5 månad sedan ca. Idag tyckte jag också att det ser annorlunda ut. Känns som att det stramar framåt också och torra slemhinnor. Det sista är planen att testa lokalt verkande medicin mot.Vad är det som inte känns helt hundra? Det kan ju vara något mer ”invändigt” än vad dom går att se med blotta ögat? Kolla om du kan få remiss till ultraljud eller liknande?
Vad hemskt att du inte heller kan få den hjälpen du behöver för ditt mående!