Du har näst sista ökningsfasen vid tre månader, skulle kunna vara det. Min har varit väldigt gnällig kvällstid sista veckorna.
För oss har det ibland funkat att ge nappen, då lugnar han sig lite, sedan "lurar" jag honom och byter snabbt mot bröstet.
Har varit liknande som du beskriver, bara skriker, speciellt om jag försöker ge bröstet. (Storebror gick alltid att trösta med bröstet och vägrade napp, lillebror är tvärtom).
Jag märker inte ökningsfaserna så mycket på lillebror heller, men jag försöker öka antalet amningstillfällen. Jag känner att det är lättare för mig att "missa" tillfällen när jag måste ha koll på storebror också. Var lättare med ett barn, då kunde jag ju bara sitta och amma hela dagarna mer eller mindre.
Bvc var ju snabba att föreslå ersättning då lillebror stagnerat lite i vikte vid 3 mån kontrollen, men då hade jag tappat ytterligare amningstillfälle (minskad produktion när vi snarare behöver öka) och jag vill verkligen helamma.
Bara för att bolla lite med dig, om du trivs med att delamma så gör ni såklart det som fungerar för er