Jo, det har gått upp och ner! Oftast nattar sambon honom så han somnar bra utan bröstet men sen vaknar han och gnyr och är ledsen typ 4-5 ggr under natten. Då spelar jag babblarnas vaggvisa och det fungerar ganska bra. Det är inte alltid han somnar om direkt utan han ska ligga väldigt tätt intill mig med ansiktet tryckt intill mitt
jag försöker ha på mig både BH och tröja så han inte ska kunna leta fram bröstet så lätt, men det har hänt att jag vaknat med behån uppknäppt och en mätt bebis så ibland slänger jag tydligen fram bröstet i sömnen
Sen har han fått amma på morgonen. Men det känns nästan som dom dagarna han har fått amma typ 1-2 ggr så har nätterna blivit värre. Precis som att han inte förstår varför han inte får amma på natten. Jag tror det blir lättare när jag lagt av med amningen helt, så slipper han bli förvirrad. Jag ska åka bort första helgen i oktober och då har jag bestämt att det är färdigammat när jag kommer tillbaka. Känns samtidigt sorgligt men jag tror det kommer gå bra
Jag förstår verkligen om du vill sluta nattamma när du ska börja jobba. Sömnen blir ju störd. Men det värsta för mig tyckte jag nästan va att ligga på sidan o liggamma hela nätterna igenom typ.