Hm. Kan vara värt att få det kollat igen. Amelie på ÖNH i Mörby sägs vara bäst. Gjorde ni aftercare?
Jag tror det blir svårt att hinna få tid innan han blir ett och då blir det svårt att få en klipp. Eftersom han själv inte uppvisar några symptom annat än ett lite snålt tag om bröstet ibland så känns det inte heller så angeläget, men får jag fler mjölkstockningar kanske jag tänker om Någon aftercare var inte aktuellt med det lilla klipp som gjordes när han var nyfödd.
Apropå amning så kände jag mig lite rebellisk idag då var var ute på promenad. Tog på mig en tajt, amningsovänlig tröja och tänkte att vi ändå inte behöver amma under de två timmar vi skulle vara ute. Bebisen tänkte annorlunda. Det slutade med att jag fick ta av hela tröjan och amma med näst intill bar överkropp på en lekplats där det satt två äldre barn och stirrade på oss. Jag som nog ändå tänkt sluta amma kring ett år inser nu att det förmodligen kommer att kräva aktiv avvänjning på mitt initiativ, för nu blir ändå bebis elva månader om några dagar och vi ammar mycket fortfarande.