Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

enligt listan är det ju jag ;P har ju bf på tisdag.. så nog börjar man bli lite nervös nu :O

ppas jag hittade den senaste listan :p

Zandrix, 25 år, första barnet, BF 4 September, Västerås
Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland
viv, 27 år, andra barnet, BF 21 september, Varberg
Dee79, 33 år, andra barnet, BF 5 ktober, Värmlandsskogarna
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 7 oktober, Småland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 9 oktober, Mariannelund
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö
Giovanna, 34 år, första barnet, BF 13 oktober, snart ölänning
Imnir, 19 år, första barnet, BF 18 November, Stockholm

Senast ändrad:

Såg att jag inte hade ändrat sen jag blev framflyttad en vecka :laugh:

Zandrix, 25 år, första barnet, BF 4 September, Västerås
Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland
viv, 27 år, andra barnet, BF 21 september, Varberg
Dee79, 33 år, andra barnet, BF 5 ktober, Värmlandsskogarna
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 7 oktober, Småland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 9 oktober, Mariannelund
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö
Giovanna, 34 år, första barnet, BF 13 oktober, snart ölänning
Imnir, 19 år, första barnet, BF 12 November, Stockholm

kl, bara jag som inte tycker att tiden gått långsamt? tycker tiden springer iväg, även om det bara är dagar kvar för mig nu =P

Jag tycker också att tiden gått snabbt, otroligt snabbt! Det var ju alldeles nyss sommaren började och man längtade så till hösten och bebisen! Och nu är hösten här, det är bara bebisen som saknas! :p
Tänka sig, både du och jag lär antagligen sitta med varsin bebis i famnen innan September är slut! :love:

Känns det som att det blir nån bebis imorgon? Det ska bli så kul att se vad som tittar ut! :laugh:

Kl*
Nu börjar det faktiskt kännas jobbigt. Jag vet att folk tyckte redan för nån månad sen, om inte mer, att "nu börjar det bli/ är det tungt och jobbigt för dig?", men nä, jag har inte känt så. Förän nu.
Nu har jag ont i en fog, bebisen bökar och försöker få till mer plats och kommer titt som tätt åt fogen "där fram" (typ venusberget) så det gör ont och ibland ilar det till ordentligt ner i muffen så man kan tro att h*n just stack ut ett finger för att känna vilken temperatur det var där utanför.. Halsbränna är återigen återkommande flera gånger/ dag och jag har svårt att sitta/ ligga bekvämt. Minsta lilla att bebis kommer åt att trycka mot allt annat i magen och det blir obehagligt och jag måste ändra ställning - dvs att jag tex inte kan sitta sådär skönt tillbakalutad i soffan längre, utan jag måste sitta rätt upp/ framåtlutade eller ligga på sidan.
Och nu känner jag mig tung. Jag vaggar fram när jag går och jag går långsamt. Men jag har iallafall en bra ursäkt till att inte springa fram som en gasell.

Egentligen ska jag inte klaga, för jag har klarat mig bra. Men nu får gärna bebisen titta ut.
Det är 12 dagar till BF nu, sen har jag förhoppningsvis bebisen här! :love:

Jag har dock det fär mensvärksmoladet där typ hela tiden nu, det måste ju tyda på att nånting ändå är på G?

Tack :) tror iaf att jag kommit in i latensfasen nu, igår hade jag mensvärk hela dagen, idag håller det inte i sig, men återkommer.. tänk om han vill komma ut på bf dagen, det hade varit för roligt, tror dock inte det men men :p

hehe, tänka sig att det är första gången som man verkligen ville att sommaren skulle ta slut fort =D

i år känns hösten verkligen välkommen ^^
ja, tänk va underbart, snart äntligen en beb :D
har jag turen på min sida dyker den lilla upp denna vecka till och med :D:D:D::D

Jag har dock det fär mensvärksmoladet där typ hela tiden nu, det måste ju tyda på att nånting ändå är på G?

aah, du kanske är i latensfasen du också? sno inte mitt bf datum bara ;D

jag går nog över någon dag skulle jag gissa på, får se om bm vill undersöka mig imorgon då jag ska dit... på bf dagen ;P

Ja, det kändes lite avigt att längta till kallare dagar medan alla andra såg fram emot sol, bad och varma dagar.. :p Men å andra sidan älskar jag hösten i vanliga fall med - iallafall den här fina delen av den, innan den bara blir grå, kall och trist.. ^^
Beeebis! :love: (min kära karl hoppas att minsta tecken = bebisfödande snart, han säger till bebis att han hellre vill åka till BB än till jobbet :p)
Vi får hoppas på det - inte vill vi behöva vänta på vår Zandrix-bebis längre än nödvändigt! :D

aah, du kanske är i latensfasen du också? sno inte mitt bf datum bara ;D

jag går nog över någon dag skulle jag gissa på, får se om bm vill undersöka mig imorgon då jag ska dit... på bf dagen ;P

Ja, kanske? Fast det är inte särskilt smärtsamt molande, utan mer det där som finns där och kan vara nog så irriterande, men inte mer än så. Men man kan väl vara i latensfasen rätt länge?
I var fall så är det skönt att känna att det händer något iallafall, även om det är ett tag kvar. Då vet man att det åtminstonde går framåt.

Ditt BF datum lär jag nog inte sno för dig, men det skulle bli lite snopet om min bebis kikade ut innan din :D Fast det tror jag iofs inte att vi hinner med ^^

hahaha såg nu på våran fina lilla lista att jag måste ha varit väldigt trött när jag skrev i mig...

Är ju förguds skull inte 24 år längre tyvärr utan hjälp hela 26år blää hehe

åhh hoppas det kommer bebis snart =) jag tycker nog att det är lite fuskigt att jag har så långt kvar och ni snart skall ha... får skylla på sambon att att han inte kom till skott tidigare...

ja, mitt datum närmar sig nu, och det är ju såklart då alla tecken på förlossning upphör :p
typiskt, men jag tar dagarna som de kommer, hoppas jag slipper gå två veckor över bara, då blir jag nöjd :p

Så tyckte jag också då min kompis fick sin :rofl:

men så tänkte jag, att det är värt väntan så länge de håller sig inne där och inte kommer ut för tidigt ^^

hehe ja det måste nog bara så att man inte vill vara äldre.

Skall till bm i mon och kolla om våran lilla sak i magen har lagt sig som den skall ännu. Skall bli skoj att se.

Ja gud jag hoppas verkligen inte att du skall få gå över för dom dagarna går himla långsamt kan jag lova och man blir så frustrerad att det inte händer något.

Nämen, försöker du fuska med åldern! :eek::D Fast, de säger ju att man inte är äldre än man känner sig.. Men jag måste säga att jag känner mig närmre 90 än 24 när jag vaggar fram :angel:

Men jag måste erkänna, på tal om ålder, att det känns lite sådär att bli 25 nästa år.. Då är man ju verkligen halvvägs till 50 - något som min karl (3 år yngre än mig) gärna påpekar. Morr ^^

Men 9 Oktober är ju inte så långt borta ändå. Det är snart "bara" en månad kvar ju! Men, ja, det ska väl erkännas även här att det känns rätt bra att vara bland de första att ha BF, om inte annat, i tråden. Det blir ju automatiskt mer långdraget när man ser alla andra få sina bebisar när man själv går och väntar.
Det värsta är ju som sagt om man får gå över en massa. Några dagar känns okej, även om man inte vill det, men om man går de hela två veckorna.. Hu, det måste vara de längsta dagarna i ens liv!

Nämen, försöker du fuska med åldern! :eek::D Fast, de säger ju att man inte är äldre än man känner sig.. Men jag måste säga att jag känner mig närmre 90 än 24 när jag vaggar fram :angel:

Men jag måste erkänna, på tal om ålder, att det känns lite sådär att bli 25 nästa år.. Då är man ju verkligen halvvägs till 50 - något som min karl (3 år yngre än mig) gärna påpekar. Morr ^^

Men 9 Oktober är ju inte så långt borta ändå. Det är snart "bara" en månad kvar ju! Men, ja, det ska väl erkännas även här att det känns rätt bra att vara bland de första att ha BF, om inte annat, i tråden. Det blir ju automatiskt mer långdraget när man ser alla andra få sina bebisar när man själv går och väntar.
Det värsta är ju som sagt om man får gå över en massa. Några dagar känns okej, även om man inte vill det, men om man går de hela två veckorna.. Hu, det måste vara de längsta dagarna i ens liv!

Haha jo jag känner mig nog mer som 90 år jag med, nu går man ju iallafall som en gammal tant och inte kan röra på sig helt som man kunde innan.

Åhh den sitsen skulle jag inte vilja vara i att killen är yngre och kan små jävlas lite :rofl: själv så är det jag som är 10 år yngre än min sambo så här blir han kallad gubbe :D Känns dock mycket bättre för min del att jag vet att jag kommer alltid vara yngre än honom hehe.

Var hos bm i dag och allt såg bra ut, bebis hade lagt sig tillrätta och det förklarade dom jävla huggen i ljumsken sa bm för att det var bebis huvud som tryckte på nerver där nere. Fick även se h*n på ul i dag när dom kollade om huvudet låg som det skulle och gud så man längtar nu tills den vill komma ut.

Ja jag fick över precis 7 dagar med indra och dom dagarna var dom värsta som fanns för det gick så långsamt och man gjorde allt för att det skulle komma igång men icke..utan samma dag som det började hade jag tröttnat på att försöka få henne att komma ut så jag bara låg en hel dag och var så arg och då ville hon äntligen komma på natten sen hehe.

Var hos bm i dag och nu skall jag ditt om två veckor igen så nu måste väl du med ha kortare mellan besöken tycker man!

Ska dit på torsdag nästa vecka. Diskussion inför förlossning samt någon form av kontroll antar jag.

I övrigt har min dag varit si och så. Känner mig som världens flodhäst, men jag överlevde tandläkarbesöket som tyvärr kommer resultera i en lagning till för jag hade visst bitit av en liten bit på tanden brevid också men inget akut så det kan vi fixa i samband med årliga undersökningen i November. Så kul att betala 1355 kronor för att sitta ned 24 minuter och plågas!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 139
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka