Sv: Höstföräldrar 2012
Du har kanske en redig festprisse där inne?
Men visst är det skönt att känna att de finns där innte! När det inte gör ont, som sagt... Min har en tendens till att lägga upp rumpan mot revbenen så jag måste sitta käpprätt med ryggen, annars känns det som mina revben hamnar mellan skinkorna på stackarn
Hm, BB-väskan ja.. Jag har inte ens hittat nån bra väska att packa i! Men det kan ju vara dags att få ner det viktigaste. Men vilka av alla de där söta kläderna ska man välja till bebisen!?
Mabuse: Men, dumbebis! Så kan h*n ju inte göra.. Lite dålig uppfostran har den allt
Nä, men usch så trist. Min BM kollade för säkerhets skull med ultraljud för att se så det verkligen var huvudet som var neråt (fast hon var 99% säker).
Jag hoppas verkligen att vändningsförsöket går vägen och att det inte blir allt för smärtsamt för dig.
Men omföderskor brukar väl ändå kunna föda i säte - om man vill? Då vet man ju att en bebis får plats "där nere" till skillnad från om man är förstföderska. Men sen vet jag inte om man vill föda i säte iofs, det är väl inte det mest bekväma direkt.
Jag håller tummarna för att det går vägen!
Zandrix: Men, hörru, nu får du väl allt klämma ut den där bebisen snart?
Har ingen granne en såndär studsmatta du kan låna och hoppa lite på? Det kanske får fart på bebisen?
*Ser bebisen ploppa ut i en landning och studsa ett par gånger innan du får stopp på farten - givetvis flyger den inte iväg eftersom den fortfarande är fastkopplad med navelsträngen
*
(dålig humor, jag vet.. ^^)
Bed_of_Roses: Haha naaw, tänk om man bara kunde plocka ut dem, det vore ju för festligt!
Barn är verkligen underbara på så vis.. Jag minns själv att några diskuterade en mamma vars bebis kom för tidigt och jag sa, helt självklart (var ju inte så gammal då), att "då får de ju stoppa in bebisen igen så den får växa klart.", eftersom den var så liten....
Tänk o få klämma ut ungen två gånger! Och dessutom mosa in den i magen igen, det vore väl nått?