Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sprickor i mungipan, vafan gör man? Svider och gör ont när jag äter. Bästa vore ju såklart att bara låta det läka men eftersom man måste äta så går det ju liksom upp igen.
TIPS?!?
Här för en månad sedan skulle jag vara tärna på min bästa vänninas bröllop och två dagar innan så dyker en sprick-jävel självklart upp i mungipan . Den gjorde ONT och läpparna torkade mer och mer ut för varje sekund, trots att jag dränkte dem i lypsyl som besatt (det la sig bara mellan sprickorna som vitt klägg istället ).
På vägen till bröllopet på fredagen (bröllopet var på lördagen...), i tax free på flyplatsen, slet jag desperat åt mig en burk 'Elizabeth Arden 8 Hour Cream Lip Protectant' och kletade på flera gånger under kvällen.
När jag vaknade dagen efter var läpparna mjuka och sprickorna hade börjat läka . Man kunde inte se några spår av mina läppar sett ut som en uttorkad ökenvandrares bara några timmar tidigare! Nu kommer jag aldrig våga använda andra sorters läppvård ju, åtminstone inte på vintern .
Jag får också spricker direkt vid b12 eller järnbrist. Nu äter jag "ditt val vegetarian" och då håller såg både sprickor och akne borta.Kolla upp ditt b-12 värde. Sprickor i mungipan var mitt första symptom på b-12 brist och jag led av det i många år och fick en hel massa ytterligare symptom innan någon kom på att brister kunde vara orsaken. Jag har aldrig haft sprickor i mungipan igen sedan mina värden blev normala.