Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar din hästs grundgångarter. Hoppas att hon är mer samarbetsvillig nästa nång!Jag inviger tråden
Var iväg och tävlades MSV C idag. Framridningen var hemsk. Hon var spänd, lekte stjärnkikare emellanåt och dessutom gick det inte att svänga höger utan att hästen tvärställde hela kroppen och gick emot skänkeln. Programmet blev ju som det blev efter det. 2 st 2or, höger sluta och första enkla bytet, och en 3a, andra enkla bytet, på saker som är koeff 2 kostar för mycket. Hade några 4or och 5or också. Men 17 av 27 bedömningspunkter var 6 eller högre så vi är ju inte helt ute och cyklar. 56% blev det.
Tråkig domare, något positivt kan man faktiskt klämma ur sig! Bara att träna vidarejag debuterade med min häst idag ^_^ LC:2.
blev 7 av 9 startande . har ingen bild än så länge men får se om fotografen tog ngn bra på framridningen
Det går inte att undvika längre. Hösten är här så det är dags att starta en ny tävlingstråd. Fyll på när det är dags.
Det ser väldigt trevligt ut tycker jag. Speciellt om hästen var väldigt spänd och ovan. Men du måste berätta vad det är för kavaj du har? Dösnygg! :-)Jag har ju glömt lägga in min film här! Tävlade förr förra helgen och red en LB:2 på 59% och va lite besviken på poängen. Väldigt nöjd med hästen som bara varit ute tre gånger innan och blir hemskt spänd på framridningen och kan bli hoppig när andra hästar kommer nära. Han fick guldstjärna!
Det är skit med bedömningssport.. Jag blir inte klok på det och har slutat haka upp mig på poängen. Har gjort 7 starter i msvB i sommar med resultat mellan 59 o 65.5% Placerad 4 gånger, någon/några utanför placering en gång och bland de sista två gånger. Jag kan ärligt säga att jag verkligen inte har en aning om vilken av dessa ritter som verkligen var den bästa/sämsta. Alla har känts ungefär likadana. Heddan har ju en tendens att gå aningen framför lod emellanåt o d slog senaste domaren ner jättemycket på så då var vi bland de fyra sista tror jag medan vi kom fyra gången innan på 65.4% i en msvB5 o hon gick i ungefär samma form. Bara att hoppas på en roligare tant bakom bordet nästa gång o fortsätta fila på detaljerna,Jag och Z var i Täby och red MsvC:2 idag. Och jag var inte överens med domaren i mycket. Hon var galet jämn och jag tycker inte hon utnyttjade skalan som hon kunde ha gjort. I en bakdelsvändning stannade han, tog ett steg bakåt och sen blev det en mellandelsvändning (jag fick panik, lagom rutinerat..) men den andra var lite bättre, där klev han över med inner bak bara, ändå fick vi samma poäng (5) på dem. Sånt tycker jag är konstigt. Då tar jag hellre dåligt på det dåliga än mellanmjölk. Jag har också tittat på filmen och hennes kommentarer att han var bakom handen håller jag inte heller med om. INTE framme vid handen och släppt ryggen hade passat mycket bättre, för bakom lod kan jag inte se genomgående som hon ville ha det till..
60,57 och 12/18 starter.
I övrigt tror jag att han är trött nu, han var inte alls på hugget och jag kunde inte få fram honom för skänkeln. Så nu får han några dagars mental vila och uteritter och sen laddar vi om till MsvB:2 i Håbo om två veckor. Det blir debut för lillen.
Bjuder på en bild från framridningen, resten lägger jag i bildtråden.
Det är skit med bedömningssport.. Jag blir inte klok på det och har slutat haka upp mig på poängen. Har gjort 7 starter i msvB i sommar med resultat mellan 59 o 65.5% Placerad 4 gånger, någon/några utanför placering en gång och bland de sista två gånger. Jag kan ärligt säga att jag verkligen inte har en aning om vilken av dessa ritter som verkligen var den bästa/sämsta. Alla har känts ungefär likadana. Heddan har ju en tendens att gå aningen framför lod emellanåt o d slog senaste domaren ner jättemycket på så då var vi bland de fyra sista tror jag medan vi kom fyra gången innan på 65.4% i en msvB5 o hon gick i ungefär samma form. Bara att hoppas på en roligare tant bakom bordet nästa gång o fortsätta fila på detaljerna,
Hahaha..ja så kan man också göra. Jag har ingen svart lista utan försöker rida bättre istället o hoppas på att de ska synas så småning om O lite tycker jag nog det har hjälpt ändå. Två av de domare som har haft oss placerade i sommar har haft oss sist o bland de sista på tidigare tävlingar.Ibland är det skönt att bo i sthlm och kunna välja vilken tävling jag vill rida och inte rida, beroende på domaren. Jag har tre domare på min svarta lista nu, och det är tack vare att jag filmar allt och då kan jämföra med protokollen...
Självklart vill jag också rida bättre. men kan jag välja, vilket ofta går, tar jag den domare som jag känner förtroende för. Men nu när jag börjar rida MsvB så blir det färre val, så blir det lite annorlunda.Hahaha..ja så kan man också göra. Jag har ingen svart lista utan försöker rida bättre istället o hoppas på att de ska synas så småning om O lite tycker jag nog det har hjälpt ändå. Två av de domare som har haft oss placerade i sommar har haft oss sist o bland de sista på tidigare tävlingar.