Hostattack?

F

Fantasy

Idag när jag var i stallet märkte jag att min sköthäst hostade typ 3 gånger medans ja ryktade henne (en host lite då och då)

Ibland kan hon hosta om man inte värmer upp henne ordentligent innan man travar, men nu lät hostarna lite annorlunda, (fast de lät inte värre kan jag inte påstå) Ja blev lite orolig men tänkte att vi får se hur de går när vi rider, Då hosta hon lite när vi skritta igång (de gör hon också ibland, pratat med en vätrinär om det o han sa att det var ingen fara) Ja red med 2 till o red en ganska lång tur med mycket fart fast stora vilo pauser.

Allt gick fint men när jag skulle lämna henne i hagen sen så fick jag henne att skritta lite snabbare för att jag hade brottom, (men ändå inte snabbare än jag vet att hon kan :P) o då börja hon hosta igen, och hon fick en hostattack typ, hosta massa (kanske 7 ggr) o sen va det bra igen. :crazy:Jag vart skiträdd men de va en asdutkig tjej i stallet som gick förbi då och hörde det, och hon sa inget, plus att 2 andra i stallet hörde när hon hosta innan ridningen, så om de hört att de va nåt farligt skulle dom nog sagt nåt...? Är det normalt att hästar får en hostattack? ananrs verka hon ju må bra.

tacksam för svar för jag blir så oroligt. oroar jag mig i onödan? *hoppas*:laugh:

Sv: Hostattack?

Oftast kan de hosta för att det är kallt ute, eller att luften är smutsig/ ddammig så jag tror inte det är farligt. Men om det fortsätter kan det vara något med slemmhinnorna i halsen och man kan åka till ett djursjukhus och få det kollat ( om det fortsätter )
Hoppas det går bra

Sv: Hostattack?

Tack!!:love:

Hoppas det bara var en "engångsgrej" får se nästa gång jag åker ut om hon hostar eller inte, annars får jag prata med stallägaren :) men tack för att du lugna min oro lite:)

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 855
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 487
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 199
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar