Hostar i sömnen. Fler?

SandraM

Trådstartare
Jag har en son blir 2 i Oktober. Jag har märkt nu under en längre tid att han hostar när han sover. Han är inte förkyld och hostar inte då han är vaken, utan bara när han sover... Låter lite som en rethosta.

Någon som vet vad det kan vara??? Tycker själv det är väldigt märkligt. Han märker själv inget och sover hela nätter så han störs inte av det.

Sv: Hostar i sömnen. Fler?

Det är inte falsk krupp? Låter skällande och torrt och uppkommer mest under natten då barnet ligger ner.
Jobbigt iaf, hoppas det ger sig snart!

Min son har astma. Han kan gå en hela dagar utan att hosta men på nätterna kan vi få ge honom medicin. Han har så han tar en "puff" vid besvär och då blir det bra. Hans astma började i 2 års åldern som förkylningsastma.
Han får en pipande andning och som rethosta.
Kolla upp honom tycker jag.

Hmm.
Sonen (6 år i okt) får vissa kvällar en stund efter han somnat världens hosta.
Ibland pga förkylning, ibland bara ändå.
När han var liten, minns ej exakt ålder, kanske 1 år, så fick vi åka in med honom till akuten mitt i natten då hans andning ändrades.
Fick då diagnos falsk krupp (för den gången)
Har nte hört honom andas så igen, men just de där hostningarna som TS beskriver låter liknande som J har nu.

Brukar ge nån hostmedicin så det släpper lite när det är som värst. Theracof (stavning?) eller noskapin/bisolvon (minns inte vilken som är för vad av de 2 sistnämnda)

Senast ändrad:

Om man har känsliga luftrör, kan man efter förkylningar få en inflammation i luftrören så man hostar trots att man inte är förkyld. Botemedel: En längre kur med inhalering av kortison (puffar). Inget som den vanlige VC-läkaren skriver ut. Ta barnet till VC och be att få en remiss vidare.

kvalsterallergi yttrar sig ofta som hosta om natten, börja med att tvätta allt med extra sköljning, kudde, täcke, lakan och gosedjur. om det inte hjälper tycker jag du ska söka dig till vc som ger en remiss till astma- och allergimottagningen.

Okey, ja ni verkar rörande överens att det kan vara vara "något". Jag ska absolut tvätta allt och se om det blir bättre. Sedan ska jag prata med VC med... Förhoppningsvis är det inget. Tycker själv att det är så märkligt att det bara kommer när han sover...

Vi har åkt in med honom en gång då han andades konstigt och då fick han diagnosen falsk krupp. Men då var han 7 månader tror jag sen har jag inte märkt av det igen. Men ska absolut kolla vidare på det!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
946
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Wenniz
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
2 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?
  • Valp 2024

Hästrelaterat