Hosta -Hur yttrar sej lunginflammation?

annso80

Trådstartare
Hej!!

Våran shettis har fått hosta, värre när det är så kallt ute som nu..han står och tar i med hela kroppen och hostar flera gånger på rad, ser lite otäckt ut..:crazy: Tänker ta ut vet i slutet av veckan om han inte är bättre då.. men tänkte om han åkt på lugninflammation?? hur yttrar det sej? Tack för hjälp!!:crazy:

Sv: Hosta -Hur yttrar sej lunginflammation?

min vänninas halvblod fick det -98. hon fick höög feber (just hon hade ingen hosta vad jag minns :crazy: ) slutade äta och dricka och låg mest. hon ringde upp veterinären som kom ut samma dag hästen fick hög feber, hon fick bla. pencillin (att spruta) men det tog några dagar innan hon "repade" sig.

:bow: :bow:

då låter det ju inte som det...tur i oturen...
Nån mer?

Kanske fått akut bronkit?! Ja, du ska ju ringa veterinär och det tror jag att du gör rätt!

Hoppas han ? blir frisk!

Ett bra tips man kan kolla på är om hästen andas med buken. Gör de det är det ofta tecken på att nått är fel.Hästar som har svårt att andas osv gör det. Men som sagt,det bästa är ju att ringa en veterinär:)

Slem från näsan (har hästen huvudet ner så kan det rinna ut slem ur näsan )
Hostar ´mycket
Feber
Allmenpåverkan , trött ser sjuk ut

Har hästen feber ska du ta ut vet så fort som möjligt ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 176
Senast: Skye
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 161
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka