Höst/vinterjacka till klänning

Vill du alltså ha en mellanlängd? Tycker att det är en ganska svår längd att få till, speciellt jag som varken är jättelång eller pinnsmal.
En kul fuskpäls kanske? Värmer ändå rätt bra. Kör du en rak lite vidare modell kan du med fördel ha en mysig tröja under de kallaste dagarna.
Denna hade jag mkt förra vintern tex (kragen går att fälla upp som en mysig mur runt ansiktet vid snålblåst).

36173
 
Jamen såklart! Men jag tror ärligt talat inte jag oroat mig för vad mina föräldrar skulle tycka om mina kläder på ÅR alltså.

Fast så dyra är de inte. Min jag har nu har jag haft i fem år tror jag. När de börjar se skruttiga ut har jag dem i stallet och då håller de ytterligare flera år. Tycker det är rimligt pris med tanke på länge man kan använda dem.
Men, du tror väl inte på allvar att jag oroar mig för vad mina föräldrar skulle tycka?

Jag trodde att jag ändå var lite skämtsam, men tydligen inte.

Jag har aldrig någonsin oroat mig för vad mina föräldrar skulle tycka om mina kläder, men om de skulle tycka något, så ligger en Barbour sämre till än piercing och tatueringar, tex. (Fast det är ju inte kläder.)

Jag håller generellt inte med om att dyrare kläder blir billigare i längden. Det är ett vanligt påstående, och jag har givetvis inte räknat särskilt noga på det, men jag använder även väldigt enkla och budgetvänliga plagg så pass länge att jag inte tror på den matten.
 
@Petruska Alltså mitt första svar var med en :p så jo, jag svarade också skämtsamt. Men sen verkade du vilja förtydliga i några inlägg och då svarade jag på samma sätt. Inte mer än så.
 
Är det kallt har jag minkpäls. Är det inte kallt ( typ -15 minst) har jag någon annan jacka och orkar inte bry mig om det passar till kjol/klänning eller inte..

Hmm hoppas det blir en kall vinter :angel:
 
@Pilot Som jag skrev är det just Didrikson och Fjällräven jag har, det är det jag inte riktigt tycker funkar med klänning. Men jag ska kika på Didrikson igen, de har ju en del modeller som inte är lika sportiga.
 
Det har aldrig ens slagit mig att det skulle göra något om kjol/klänning sticker fram under jackan och då har jag nästan uteslutande burit kjol/klänning de senaste 25 åren. Har aldrig tänkt tanken! Nu blev jag nervös :D

Men vad sägs om mellanlång trenchcoat, typ något sådant här?

https://www.kappahl.com/sv-SE/dam/ytterklader/trenchcoats/trenchcoat/571752

Behöver något varmare!

Är det kallt har jag minkpäls. Är det inte kallt ( typ -15 minst) har jag någon annan jacka och orkar inte bry mig om det passar till kjol/klänning eller inte..

Hmm hoppas det blir en kall vinter :angel:

Not gonna happen.
 
Till mitt försvar så sökte jag på "täckkappa" på Zalando. :cautious:
Ett problem med dun, förutom djurmisshandelsaspekten, är att jag inte bor i klimat för dun! Jag har haft många dunjackor genom åren men Göteborg är inte tillräckligt kallt. Men numera finns det ju mycket tunnare sådana.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 508
Senast: Badger
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 134
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Buzzter
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp