Höst/vinterjacka till klänning

Brukar köra med min Barbour-jacka som är stusslång men med insvängd midja.

Edit: så här ser efterföljaren ut, själv har jag en tidigare modell som är matt i tyget

2211824319034_c_flyweight_cavalry_quilt_barbour_20.jpg

Bra tips! Inte min stil bara.
 
@MiniLi Ja, båda dina påminner lite om Masais exempel. Jag får nog gå åt det hållet.

@monster1 Ska kika på det!
Masais exempel är lite för bra ändå. Färgmatchningen, tex. Det är en sak att ha tio olika klänningar i omlopp, men tio olika vinterjack-kappor?

Där gick ju också kappa och klänning ovanför knäna. Jag tror att det är lättare att få det där med att klänningen hänger nedanför snyggt i den längden. Och jag vet inte hur långa dina klänningar brukar vara, på vintern.
 
Masais exempel är lite för bra ändå. Färgmatchningen, tex. Det är en sak att ha tio olika klänningar i omlopp, men tio olika vinterjack-kappor?

Där gick ju också kappa och klänning ovanför knäna. Jag tror att det är lättare att få det där med att klänningen hänger nedanför snyggt i den längden. Och jag vet inte hur långa dina klänningar brukar vara, på vintern.
Det var INTE färgen jag menade, utan att det funkade trots att klänningen syntes.
 
Jag har två grå från Olars Ulla. Grå, med ljusare grå prickar. En lång och en kortare jack-kappa. Inte massa volanger, och funkar till allt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 508
Senast: Badger
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 134
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Buzzter
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp