ja isåfall åker jag ner på lördagen. Ska kolla min kalender!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska också rida i Tågarp, vår andra start för i år, och förmodligen årets sista (blev en väldigt kort säsong )Fast Udden är "bara" 3,5 timme härifrån o närmare ändå för PF? Skauneland däremot, deeeet är världens ände!
För mig är säsongen inte slut heller, rider Tågarp nästa helg.
@fio Att kasta sina revben mot marken är heeeelt ute! Det är nåt man kunde göra som tonåring utan besvär men i din ålder bör man passa sig för såna aktiviteter....
men då hinner du kanske bara med en start på en vecka? så snabbt hinner du väl inte tröttna? Eller är det hästen som tröttnar så fort
Varför är du sjukskriven?Hmm jag skulle kanske hänga på.. är ändå sjukskriven och har inget att göra. Kan ju dra ner på fredag redan...
Varför är du sjukskriven?
Äh, jag glömde ju det.Jag kan inte jobba med spricka i revbenen
Äh, jag glömde ju det.
Benskörhet som i ditt fall?Det blir så när man blir gammal moahaha
Vad tycker ni om talangjakten de ska ha på Eketorp förresten? Tror ni folk åker dit med sina hästar?
Jag är nästan sugen på att stjäla syrrans häst (denna) och åka dit med bara för att det hade varit kul att få se
Iofs så är ju Bruce inom rätt ålderskategori också men jag vill inte ha några nya skador på fälttävlanstruppen på mitt samvete
Jag vet inte om det gjorts samma med hopp och dressyr? Tänker det är kanske vanligare att hästarna hamnar där iaf, kanske inte lika vanligt att unghästarna hamnar hos FT-ryttare om inte uppfödaren redan är inne på det spåret. Men jag förstod inte riktigt vad det är det är ute efter, om det är främst att de själva vill hitta hästar att köpa eller om de bara vill få in fler hästar i sporten. Jag tror att det skulle kunna vara en bra idé. Hade det varit när hästen var 4 och vi var inne på att sälja hade vi säkert tyckt det varit en jättebra grej att få lite input på om det hade varit lönt att sätta honom hos en FT-ryttare för försäljning eller om det är lika bra att han går här hemma och halvmullar. För jag tror ju egentligen att han hade kunnat komma ganska långt i rätt händer, men det var ju svårt för oss att bedöma
Har jag en 7-åring som går 140 så får jag bra mycket bättre betalt för den som juniorhopphäst på elitnivå eller till en amatör än som fälttävlanshäst.Fast de uppfödare/ägare/ryttare som vill sätta sin unghäst till fälttävlan gör nog det ändå tror jag, tror inte dom kommer sno så många från hoppningen i denna åldern 4-7 , kanske möjligtvis någon 7 åring som inte går så bra på 140 höjd å andra sidan är den verkligen lämpad för mästerskap inom fälttävlan då?
Inte för att dom behöver gå 140 som 7 åringar utan jag tänker mer som så att de uppfödare som satsar inom hoppningen (som dom vill sno hästar ifrån) har ju redan troligtvis haft hästen hos ett proffs och har dom kapacitet för att gå 140 så gör dom ju det som 7 åringar isåfall, är dom sena i utvecklingen får dom ju vänta ett år till, för inte sätter dom de hästarna till fälttävlan ändå?
Eller jag vet inte riktigt vilka hästar dom vill sno dit? Tycker hela annonsen är oklar i utformningen som jag tidigare sa.