Hösilage?

Sv: Hösilage?

Hej Diana!

Mina två första kaniner var uppvuxna på ensilage när jag fick dem, 1,5 år. Och det ensilaget var starkt, då jag haft det till hästarna en period under vintern. Ivory tålde de inte men tydligen kaninerna... :confused:
Men hos mej har kaninerna fått hö o hösilage, silaget bara under minusgradstiden som "extra styrka" mot kylan. De funkar bra, men de kanske är "härdade" sen de var små. Vad vet ja... :D

///Malo

Hejsan. :D

Okej, jo det kanske är så. Molly tjuvåt nämligen lite när hon hängde med te stallet så jag tänkte att de kanske kunde gå att ge dom det, det skulle ju vara väldigt smidigt om både hästen och kaninen åt samma slags hö. :P

//Diana

Jag ger mina kaniner ensilage och dom mår jättebra utav det! Tänk bara på att vänja in försiktigt.:)

Jag använder hösilage till hästar, kaniner och gerbiler. Det är ekologiskt odlat och ordentligt förtorkat, så det är nästan torrt och inte så kraftigt. Har funkat väldigt bra åt allihop. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Nån som kan hjälpa mig, har ett hösilage med väldigt högt manganvärde (se bild). Hur ska jag balansera det med koppar o zink? Alltså...
Svar
1
· Visningar
322
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
439
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama