Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Mina två första kaniner var uppvuxna på ensilage när jag fick dem, 1,5 år. Och det ensilaget var starkt, då jag haft det till hästarna en period under vintern. Ivory tålde de inte men tydligen kaninerna...
Men hos mej har kaninerna fått hö o hösilage, silaget bara under minusgradstiden som "extra styrka" mot kylan. De funkar bra, men de kanske är "härdade" sen de var små. Vad vet ja...
Okej, jo det kanske är så. Molly tjuvåt nämligen lite när hon hängde med te stallet så jag tänkte att de kanske kunde gå att ge dom det, det skulle ju vara väldigt smidigt om både hästen och kaninen åt samma slags hö. :P
Jag använder hösilage till hästar, kaniner och gerbiler. Det är ekologiskt odlat och ordentligt förtorkat, så det är nästan torrt och inte så kraftigt. Har funkat väldigt bra åt allihop.
Trädgård & Växter Mina valnötter kom upp!!! 4 av 10 har visat nosen. Trodde det var kört. Nu ska dom bsra bli vuxna också. Och pumpor fick jag plantera...