Hösilage vid tävling

Penny_Lane

Trådstartare
Jag ger mina hästar ett höslilage som jag köper av en bonde i närheten. Det är inte analyserat och vi kommer heller inte att ta en analys i år.. Iaf inte på detta partiet. (Blev en bra nödlösning när det andra hösilaget tog slut hos mej och hos bonden)

Nu till min fråga. Kan man köpa ett hösilage i småbal av en annan bonde och ha med sig på tävlingar för det är så jäkla bökigt att stycka en stor rundbal och ta med sig. Det blir alltid fel mängd man får med sig på meetingen. Och sen får man ofta släpa hön från lastbilen till stallarna. (Vilket kan vara allt från 10 meter till 2 km)
Ex horsehage. hur skulle det funka som komplement bara på tävling?
 
Sv: Hösilage vid tävling

Jag brukar göra klar i ikeapåsar,hur enkelt som helst å fodra ut då..
Ville nog inte vågat å göra ett så brått foderbyte på tävling,med risk for kolik/diare o.dy.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Då jag missade att tinga grannens höparti med bra kvot (dock ej mineraler eller socker analyserat) står jag i läge att leta annat...
2
Svar
33
· Visningar
3 479
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 130
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Någon med samma problem? Jag börjar ge upp. Har en bonde som tar in en massa hö och hösilage varje år. Jag bokade upp...
Svar
4
· Visningar
2 470
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp