Jag var rätt sur förra sommaren när Nessie var hängig med feber och åkte in för provtagning, de ville ultraljuda också men skulle inte kunna göra det förrän dagen efter och ville då behålla över natten. Jag sa att jag vill ta hem henne då hon ändå inte var såå dålig och jag kan ha koll på henne hemma om hon fått febernedsättande. Men de skulle promt behålla henne för att "vätska upp" (dropp) fast hon drack bra, får ett samtal dagen efter och de kommer nog inte kunna ultraljuda henne idag heller och då sa jag att jag kommer in och hämtar henne så länge. De ringer upp en liten stund senare och har då lyckats fixa så hon blir ultraljudad inom två timmar . Väldigt lustigt för det var ju sååå omöjligt att få en tid innan så de skulle behålla henne en natt till. Åker in sen och hämtar min hund som är lika pigg som vanligt, nåt dropp hade hon inte heller fått inte heller nån annan behandling och jag är övertygad om att jag kunnat ha lika bra koll på henne hemma under natten om inte bättre. Nåt fel på henne hittades inte heller trots provtagningar och ultraljud, själv tror jag hon blivit getingstucken då jag hittade ett svullet sticksår mellan trampdynorna väl hemma igen efter en grundlig koll.