Hört talas om Build-up?

K

Konie

Kompisen har hört talas om ett "mirakelfoder" som ska heta Build-Up eller liknande som hon vill testa på sin magre kille. Tyvärr har jag inte hört talas om det och har inte en aning om ev, tillverkare, så kan NI hjälpa oss? Funderar också på om det är SÅ bra som kompisen fått för sig/ hört. Jag tror ju inte själv på mirakel men undrens tid är kanske inte förbi.
Svarthavre hade hon också fått rekomendationer på, var hittar man det och vad kan det tänkas kosta?

Sv: Hört talas om Build-up?

Det är så bra som det låter!

Build-up müslin görs av tillverkaren Dodson & Horell (http://www.dodsonandhorrell.com/uk) och finns hos utvalda återförsäljare runt om i Sverige.

Mitt sto gick ner sig jättemycket efter sin fölning -05 och då satte vi in Build-up på henne. Två veckor tog det sedan började man märka resultat! Så det är absolut värt att prova!

Vi använder bara D&H's produkter, allt från pellets till olika sorters müsli, alfalfa och minderaler.

Svensk återförljare: http://www.brogaardenisweden.com/

Hoppas du får lika bra resultat som jag!

Build up är nästan dubbelt så dyrt som Hestekraft och innehåller betydligt mindre protein men ungefär lika mkt energi. Annars är det samma typ av foder. Build-up har korn medan Hestekraften använder mikroniserad majs som huvudstärkelsekälla. HH

Build-Up ingår i Dodson&Horrells sortiment, får ÅF se här:http://www.brogaardenisweden.com/

Fungerade inte alls på vårt fullblod som då var tanig, han ratade fodret och bestämde sig strax efter för att rata även müslin Pasture Mix som han fick från samma leverantör (som han ätit i många år).

Vi fick i honom en säck, men såg ingen skillnad och bytte till Hippo Alfa där vi nästan omgående fick fint resultat.

Build up är nästan dubbelt så dyrt som Hestekraft och innehåller betydligt mindre protein men ungefär lika mkt energi. Annars är det samma typ av foder. Build-up har korn medan Hestekraften använder mikroniserad majs som huvudstärkelsekälla. HH

Här håller jag med du, provade detta foder på våran gammelgubbe. Dyrt var det, han vill sen inte äta det så genom det blev det ännu dyrarare.:cry: Men sen en lång tid tillbaka får han just Hestekraft, betydligt billigare samt uppenbarligen mer smakfullt för allt slinker ner utan krus med ett bra resultat.

Build-Up ingår i Dodson&Horrells sortiment, får ÅF se här:http://www.brogaardenisweden.com/

Fungerade inte alls på vårt fullblod som då var tanig, han ratade fodret och bestämde sig strax efter för att rata även müslin Pasture Mix som han fick från samma leverantör (som han ätit i många år).

Vi fick i honom en säck, men såg ingen skillnad och bytte till Hippo Alfa där vi nästan omgående fick fint resultat.

Hippo Alfa grow är superbra till tunna hästar. Använder det till fullblodet och det dräktiga stoet

Vi är också jätteförtjusta i det, främst för att alla ÄTER det, därför tycker jag det är ett prisvärt foder till de som inte äter Kvarnbys lusern (Kraffts lucern har lägre smrp-innehåll än Hippo Alfa så det är inte lönt att ens försöka)

Hippo vet jag var jag kan hitta, men var hittar jag Hestekraft?

Hejsan!
Jag fodrar bla min valack med Build up müsli (finns även pelleterat) det är ett sanslöst bra foder. Jag betalar 200 kr för ca 25 kg och är mer än nöjd!
Det är ett irländsktfoder.

Konstigt, D&H hävdar själva att de är ett engelskt företag, men de kanske inte har förstått att de är irländare?

Konstigt, D&H hävdar själva att de är ett engelskt företag, men de kanske inte har förstått att de är irländare?

:rofl:
Ts: jag körde build up en rätt lång period på min valack, han gillade det men det "hände inget" med hull eller så. Men alla är ju individer så du kan ju alltid prova! :)
Lycka till!

D&H´s foder är super! har enbart använt detta foder de senaste kanske 10 åren till både ponnisar, avelshästar(xx), fälttävlanshästar, dressyrhästar och promenadhästa och jag har enbart positiva erfarenheter av deras foder!

OK, har fått lite att förmedla till kompisen med "Den Magre". Skulle dock vilja ha tag på innehållsdeklaration, analys och pris även på Hestekraft......

Tack, tack och tack ska ni ha. Det är skönt att det finns människor som kan OCH vill dela med sig av sina lärdomar !!

Kramar till er alla

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 036
Senast: Maniac123
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 433
Hundhälsa Nu blir jag snart tokig. Min hund har fått Royal Canin i princip hela sitt liv. Jag har bytt mellan sorterna, men alltid RC. Han får...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31