Horseware regntäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 822
Sv: Horseware regntäcke

Det beror på hur mycket du tänker lägga ut på täcket.
Själv ska jag införskaffa ett Amigo regntäcke och så får det bli ett Rambo vintertäcke.
För mig är det viktigast att Vintertäcket håller längst eftersom det också kostar mest,
men jag är samtidigt att lägga ut mkt pengar på det om det håller bra. Haha, rörigt.. :p

det finns ju så många!

www.hastshopen.se har de flesta. täcken - utetäcken. alla rhino, amigo och rambo är horsewares.

Dessa var fina!!

HWAKBA03.jpg

HWAABW03_ptn.jpg

Jag har kört på Rhino hittills. Tycker att det inte är värt att lägga mer pengar på att få starkare tyg när hästen ändå alltid går ensam. Rhino och Rambo håller regnet ute lika bra. Har haft ett som läckt av tre och detta efter tvätt.
Se vad du har för behov och avgör sen.

en till fråga: min ponny är en nätt fullblodskorsning, och många täcken hänger till knäna, vilket jag tycker är hemskt fult och verkar obekvämt. hur "djupa" är horsewares?

En kompis har Rhino Wug ett jätte bra täcke, en annan kompis har Rambo Wug och är väldigt nöjd.
Själv funderar jag över Rhino Turnout

ännu en fråga (måste ju bli rätt det här), vilken tjocklek ska man ha? hon är ganska så frusen och ska ha det från tio minus till tio plus kanske. borde jag köpa två, utöver det varma vintertäcket hon ska få? eller en underblanket? ojojoj vad krångligt det blev.

De utan hals är lite stora i bogen, tkr jag oxå.
Då sitter de med halvhals mkt bättre, ex detta Rhino Wug, har detta själv fast 200 grams.
Tror det skulle passa bra tjockleksmässigt, ett ofodrat regntäcke blir för kallt i minusgrader.
Min häst hade sitt 200-g täcke (Rhino Wug) större delen i vintras då det var väldigt milt!
Sen är 200 g täcket grön/vit-rutigt istället o grymt snyggt! Kostar runt 1600, kolla www.henrikssonsridsport.se

Rhino är ngt billigare än Rambo, sägs att Rambo e slitstarkare, men jag är minst lika nöjd med mina Rhinotäcken som Rambo! :d

Köpte Rinos blå/vit rutiga våren 04 och det regnade det igenom...
Fabriksfel... så kolla ifall det är fixat.. el det var kanske bara den leveransen. Annars är Horsewears täcken SUPER.

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 498
Senast: ako
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
230
Senast: aglaonema
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat