HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick precis det här meddelandet..

Screenshot_20190501_113029.webp

Jag har ju bara 88 hästar så det borde ju inte vara så svårt för mig att gissa vilken hon menar :idea::rofl:

Ni som avlar islandshästar, funderar ni nåt på vilka stats som kan tänkas vara inblandade i framtida islandsgrenar, eller är det bara jag som försöker vara steget före i aveln (inbillar mig att jag kan försöka i alla fall...:rofl:)? Jag kan ju t.ex bli lite halvskeptisk till hingstar med hög total-GP men låga stats på de delar jag inbillar mig kan komma att ha betydelse sen...

Balance, stamina och surefootedness är ju rasens främsta styrkor, och det finns ingen gren i dagsläget med den kombinationen. Frågan är dock om vi får sån tur att alla kommer vara med i grenen... Jag är ju lite tveksam till att stamina kommer ses som nödvändigt, t.ex? Surefootedness tänker jag mig i alla fall kommer få vara med som "taktdelen" i gångarterna, ihop med balance.

Acceleration borde vara rimligt om man ser till grenarna, i och med att det är både tempoväxlingar och vissa fartgrenar, alternativet är väl att det blir sprint istället, för att skilja det mer från reining.

Bascule och pulling power räknar jag bort helt i alla fall, gissar att inte heller strength kommer vara inblandat. Input, tankar? :D

Ja, 350 var det förra gången jag kollade, men då hade jag inget passande sto. :cautious: Ja, det är verkligen synd att du inte fick en hingst... Den hade jag kunnat använda till rätt mycket. :angel:

Jag bestämde mig för att billigt är bra och att totalGP inte är såååå viktigt. Så jag tog min egna Rhodothemis. :D
Jag är rätt sugen på att sno titeln högsta GP .. :angel: och skulle behöva en egen hingst då. DH utgör grunden till hens hästar med hög GP och har ändå kontakt med hen angående LFG, så kanske ska höra mig för :angel::D

Oj, vad är det för superhingst? #nyfiken
Trakehnerhingst med 765 i GP.
https://www.horsereality.com/horses/618534/*ꜩ-Numero-Uno-80818

My goodness. :love: Jag kollade just på Numero Uno till ett av mina ston, men 700DP avskräckte lite... Så det blev en annan hingst. Kanske var synd. :rofl:
Fast du har ju hingstar med bättre dressyrsiffror än vad han har, så egentligen finns ju inget syfte om du inte avlar mot hoppning?

Någon som vill ha tävlings/avelshästar? Oldenburgston. Köpte dom av @Murray då jag tänkte försöka få igång aveln där men jag orkar inte :p Dom står bara tomma så tänkte det är bättre att lämna vidare till någon annan som har intresset för Oldenburg.
mb-amber-dancer
mb-serenity

Någon som har vuxna ston efter Aphodiini som ni vill bli av med? Skulle behöva ett par stycken att inavla fram fler rabicanoston att testa hingstar med :p

Någon som har vuxna ston efter Aphodiini som ni vill bli av med? Skulle behöva ett par stycken att inavla fram fler rabicanoston att testa hingstar med :p
Tyvärr, bara ston efter Asdon. Har inte fått in tillräckligt med dp för att åldra stofölet efter Aphodiini 😕

Jag har bara ett som föddes igår. Resten har jag skickat på spa för att kolla in när de växer upp 😂

Har också DP-brist tyvärr...

Tyvärr, bara ston efter Asdon. Har inte fått in tillräckligt med dp för att åldra stofölet efter Aphodiini 😕
Jag har bara ett som föddes igår. Resten har jag skickat på spa för att kolla in när de växer upp 😂

Har också DP-brist tyvärr...

Ja samma här ang DP, tänkte göra mer plats i stallet för rabicanoprojektet och fick dra några plåster och skicka på spa då jag inte har råd att köpa boxar. :meh:
Får jaga andra vuxna ston efter möjliga bärare så länge, räcker ju inte med att bara testa en häst efter en viss kombination från foundation :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 142
Senast: Laa
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka