HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Justja, blev så förvirrad förut när jag betäckte med Jalfur då mitt stoföl dök upp i listan. Har inte hängt med riktigt och hon är ju vuxen nu :love: ljufa
Nu måste jag leta hingst till henne också..

Har en standardkombination i mitt stall, två 5vg friesrar (båda två tillhör mina allra första foundationköp :love:) som stabilt producerar 4-6vg föl, idag fick stoet ett föl, med 2! vg, trodde nästan det var ett projektföl innan jag dubbelkollade hingsten :rofl:.

Sen har jag en fråga till bättre vetande, i raser där det är vanligt med vita tecken verkar det enbart behövas en upplaga för att fölet ska få bläs/strumpor/osv (eller är det kanske så att 99% bär på genen så den dubblas iaf?). Nu har jag kommit över en Frieser med vit stjärn i pannan. Det verkar enbart finnas ett föräldrarpar som ger detta, och jag har redan betäckt och fått ett flertal föl efter brodern med en av mina vanliga svarta ston, och ingen får några tecken. Behöver jag två anlag för detta eller har jag bara otur? Jag vill inte gärna betäcka helsyskon men jag är inte heller sugen på att projektavla i blindo :confused:. Hur fungerar vita tecken egentligen?

Igår fick jag ett meddelande från en som ville pruta på ett quartersto med föl. Eftersom både sto och (sto)föl har ett gäng VGn och fölet är SW1/SW1 var jag inte så intresserad och svarade att jag ville vänta ut auktionen. De såldes för ett åtminstone ok pris imorse. Nu svarade personen lite syrligt typ ”Tja, lycka till med det... Jag är fortfarande intresserad om du ändrar dig.” Var lite tillfredsställande att bara kunna svara att de redan är sålda... (Fy. Elaka mig. :o)

Har en standardkombination i mitt stall, två 5vg friesrar (båda två tillhör mina allra första foundationköp :love:) som stabilt producerar 4-6vg föl, idag fick stoet ett föl, med 2! vg, trodde nästan det var ett projektföl innan jag dubbelkollade hingsten :rofl:.

Sen har jag en fråga till bättre vetande, i raser där det är vanligt med vita tecken verkar det enbart behövas en upplaga för att fölet ska få bläs/strumpor/osv (eller är det kanske så att 99% bär på genen så den dubblas iaf?). Nu har jag kommit över en Frieser med vit stjärn i pannan. Det verkar enbart finnas ett föräldrarpar som ger detta, och jag har redan betäckt och fått ett flertal föl efter brodern med en av mina vanliga svarta ston, och ingen får några tecken. Behöver jag två anlag för detta eller har jag bara otur? Jag vill inte gärna betäcka helsyskon men jag är inte heller sugen på att projektavla i blindo :confused:. Hur fungerar vita tecken egentligen?
Är det Monkton Deep Star och Winwick Andromeda som är föräldraparet i fråga?

Edit: glöm det, jag är en idiot... Läste shire och inte Frieser :rofl:

@Shaggy ska vi göra ett nytt försök med Diospyros? Har två märrar till honom (tror jag). Jag är inne till ca 14 av och till, sen är jag nog inte inne förrän på lördag ordentligt.

Får förfrågningar om Aphodiinibetäckningar.. Egentligen så vill jag inte, föredrar att hålla honom inom buke, men funderar på att sätta ut honom för bara DP så jag slipper få meddelanden. Sätter jag ut honom för hrc så blir det väl massproducering av inavelshästar :p Hur hade ni gjort?

Får förfrågningar om Aphodiinibetäckningar.. Egentligen så vill jag inte, föredrar att hålla honom inom buke, men funderar på att sätta ut honom för bara DP så jag slipper få meddelanden. Sätter jag ut honom för hrc så blir det väl massproducering av inavelshästar :p Hur hade ni gjort?
Jag hade nog satt ut för DP och/eller FT om du behöver såna. Så småningom kommer väl ännu en rabicanohingst och då lär det bli inavelsrace oavsett.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 145
Senast: Laa
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka