Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eventuellt kan jag vara intresserad av en betäckning med honom under dag idag (när min PRE-märr klämt ut sin unge). Alternativt om 3 'år' om ungen är bättre än mammanDen här PRE-hingsten fick växa upp nu. Har lite halvkass GP (631) men rätt så bra dressyrsiffror (84,81,75). https://www.horsereality.com/horses/637986/salsa-de-caramelo
Är det Monkton Deep Star och Winwick Andromeda som är föräldraparet i fråga?Har en standardkombination i mitt stall, två 5vg friesrar (båda två tillhör mina allra första foundationköp) som stabilt producerar 4-6vg föl, idag fick stoet ett föl, med 2! vg, trodde nästan det var ett projektföl innan jag dubbelkollade hingsten
.
Sen har jag en fråga till bättre vetande, i raser där det är vanligt med vita tecken verkar det enbart behövas en upplaga för att fölet ska få bläs/strumpor/osv (eller är det kanske så att 99% bär på genen så den dubblas iaf?). Nu har jag kommit över en Frieser med vit stjärn i pannan. Det verkar enbart finnas ett föräldrarpar som ger detta, och jag har redan betäckt och fått ett flertal föl efter brodern med en av mina vanliga svarta ston, och ingen får några tecken. Behöver jag två anlag för detta eller har jag bara otur? Jag vill inte gärna betäcka helsyskon men jag är inte heller sugen på att projektavla i blindo. Hur fungerar vita tecken egentligen?
Jag har ett sto med G+. Så jag antar att det bör finnas fler?Finns det welshar med VG eller G+ på gallop?
Skulle du kunna skicka länk? Skulle vilja se stammenJag har ett sto med G+. Så jag antar att det bör finnas fler?
Skulle du kunna skicka länk? Skulle vilja se stammen![]()
Tack! Verkar som att både Ceffyl och Tarth har stark canter och gallop av BA att dömaSjälvklart, glömde visst klistra in länken i förra inlägget:
https://www.horsereality.com/horses/43779/sessile
Aj fan. sitter på jobbet och har väldigt svårt att fixa något nu.@Shaggy ska vi göra ett nytt försök med Diospyros? Har två märrar till honom (tror jag). Jag är inne till ca 14 av och till, sen är jag nog inte inne förrän på lördag ordentligt.
Aj fan. sitter på jobbet och har väldigt svårt att fixa något nu.
Kollar om någon av er är inne nu medan jag är detNu ska vi se här...
@Mistimed Kan man få en dejt med EmLar? Och en dejt med Celeritas? Och så en med Frizzerfraz?
@Murray Kan man få tre dejter med Rhytm of the Sound? Och en dejt till Skydancer?
@Iamia Kan man få en dejt med Splash the Phantom?
Jag kommer vara här främst ikväll, så ser om någon av er (eller alla) är inne då
![]()
Jag är här om du skyndar dig! Ändrar.
Jag är en kortis
Jag hade nog satt ut för DP och/eller FT om du behöver såna. Så småningom kommer väl ännu en rabicanohingst och då lär det bli inavelsrace oavsett.Får förfrågningar om Aphodiinibetäckningar.. Egentligen så vill jag inte, föredrar att hålla honom inom buke, men funderar på att sätta ut honom för bara DP så jag slipper få meddelanden. Sätter jag ut honom för hrc så blir det väl massproducering av inavelshästarHur hade ni gjort?