manhattan_2006
Trådstartare
Någon som ger det? Hörde att en person gav sina hästar det istället för hö? Det kan väl ändå inte funka? Man kan väl knappast ge 14 kilo av det?Höstens tuggbehov blir det verkligen tillgodosatt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ok... våra hästar äter mer än 30 kg hö per dag(tillsammans).. det höet vi köpte senast kosta ca 3,50 så då skulle det bli betydligt dyrare med horsehage bättre köpa vanligt hösilage i sånt fall
Jag fodrar med Horse Hage till min häst, hälften hö å hälften horse Hage. Han vill prompt ha av båda
Vi får det leverat till oss, vi e 6st som får det å vi betalar 3,38 kr kg totalt med leverans. Det e väl ganska dyrt jämfört med höt som kostar 2,20 kr/kg.
Vårt Horse Hage är inte speciellt blött, kommer inte ihåg procenten nu men man skulle beräkna ca 1,2kg Horse hage på 1kg hö så det blir inte så mkt mer.
lånar knapp
Skriver man kontrakt kostar HH 2,45 + moms och frakt.
I västra Sverige, annars 3:- + moms.
Jag har gett 2,20 + moms för annat hösilage i år i småbal, inte stor skillnad alltså.
ok... våra hästar äter mer än 30 kg hö per dag(tillsammans).. det höet vi köpte senast kosta ca 3,50 så då skulle det bli betydligt dyrare med horsehage bättre köpa vanligt hösilage i sånt fall