Horse hage värden...

amalia

Trådstartare
Leker lite med tanken att komplettera höet som ingår i stallhyran med horsehage istället för lusern... Är lite nyfiken på värden på det, på brochyren står ju cirka värden....

Ni som utfodrar med det vilka värden har ni på er leverans??

Sv: Horse hage värden...

Ring dem eller gå in på deras hemsida, du kan i princip få "vilka värden du vill", hög protein, låg energi och tvärt om, de har även lite olika ts halter.

Har haft horsehage i vintras, smrp 37 och 5,9 mj.

När mitt föl kom hem och jag hade dåliga värden så hade de upp till 70 smrp, så det finns olika, däremot rekomenderar de till ridhästar en smrp på runt 30- 40 . Så kolla du på hemsidan .

Tack alla för svaren....

Fick idag reda på att stallägaren fortfarande inte skickat in hö på analys fast det togs in i början på juli... grrrr :mad:

Men vet från tidigare år att det brukar ligga lågt i protein och tyvärr högt i energi, men hoppas på att det ialla fall landar över 30 smrp och inte under....

Liknande trådar

Hästvård Hej alla. Jag sitter i ett litet dilemma, som börjar att gå mig på. Min häst står i ett jättetrevligt stall, med fantastiska omgivningar...
2
Svar
24
· Visningar
2 992
Foder & Strö Min häst har fått sina tänder "försurnade" av hösilage då hennes saliv inte kan ta hand om ett lågt pH-värde. Hon har då fått en...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 135
Hästmänniskan Vet inte vart jag skulle publicera detta om det skulle vara under foder eller ej då det handlar om både själva fodergivningen och...
2
Svar
26
· Visningar
4 211
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Vi har ett litet stall på gården med 3 boxar. Vi har en häst och en familj vi känner har två hästar här. Än så länge så har de stått...
2
Svar
26
· Visningar
4 504
Senast: Casacha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar