Sv: Horse Hage eller liknande??
Som sagt, jag sa att jag hört det som rykte.
Tycker dock att det är ett jätte överpris på det.
Varför anser du det är ett överpris?
Jag ger 2.60 kr/kg + moms för småbalat, 40 kg. De flesta som odlar för sitt leverbröd, och lägger ner energi och jobb på att få de värden kunden vill ha oavsett hur 'höåret' är egentligen, och sen säljer vitt mot kvitto ligger ungefär där med för småbalat (ca 40 kg:s), vissa några tioöringar ner, andra några tioöringar upp exl moms/kg foder.
HH är nästan halva balstorleken. Och ju mindre bal ju mer jobb när det gäller silage, och ju mer emballagekostnad.
HH ligger via Brunsbergs NU (seent på säsongen = dyrare) på 2,70 kr/kg - 2,90 kr/kg + moms (Ts ca 55% resp TS ca 65%). Fullt rimligt pris om folk kommer och ska ha foder i oktober ett bristår.
Sen, det är ALLTID betydligt dyrare med småbal, det går tyvärr inte komma ifrån. Och ju mindre balar dessto dyrare. Så om man lika gärna kan ha vanlig 40 kg:s bal så kan man tjäna en slant där, men man ha 'mittemellanbal' eller storbal finns än mer pengar att tjäna.
Men som sagt, oskäligt högt pris blir det nog bara om du jmf med svartsålt foder och/eller större balar. Alt foder med dåliga värden (jag har inte kollat vad HH ligger på i år värdemässigt dock)