Horror Hormones (Mina nerver, alltså..!)

Blueberry

Trådstartare
Billy har förvandlats till en döv dammsugare med tunnelseende. Han är 18 månader och kåt som ett svin.
Promenaderna gör honom frustrerad för att han inte hittat någon att ligga med, och mig frustrerad över att min hund lika gärna kunna vara på en annan planet eftersom han är helt frånvarande och knappt kontaktbar.

Jag förstår ju att det är jobbigt för honom också. Det kan ju inte vara roligt att vara en slav för sina hormoner, och det har skett ganska snabbt så han är ju liksom precis i början av den psykiska könsmognaden. Det borde innebära en hel del förvirring i hans lilla virrhjärna...
Men jag vet ärligt talat inte hur jag ska hantera det och jag orkar inte ta en diskussion med honom var tredje meter.

Några rekommendationer?
Tålamodsövningar?
Tips?
Anger management?

Kastration är inte aktuellt förrän eventuellt till vintern. Han kommer att ha hela 2011 på sig att visa vad han går för och om han ska användas i avel.

Sv: Horror Hormones (Mina nerver, alltså..!)

Mitt tips blir: Gå till farbror doktor och beordra om att få Zoloft utskrivet.:angel:

Konstruktivt va? :D

Mycket konstruktivt :p

Jag har kommit på att cykelturer = min räddning.
Han älskar att springa.
Han älskar det så mycket att han hellre springer än spårar brudar. :eek: Dessutom hinner han liksom inte drälla runt med nosen mot backen, eftersom han dessutom älskar att springa fort. Halleluja!

Då har vi alltså en av dagens fyra promenader räddade. Alltid något.

Jag går en utbildning just i detta nu, ska bli hundspykolog, där helgen har ägnats åt hormoner till förbannelse.

Anders Hallgren håller just nu på med en studie där man ger översexuella hanhundar munkpeppar, sånt som man ger till hästar.

Vill du vara med? PM:a mig i så fall.

Jag vet ju inte om han är översexuell, eller bara helt förlorad i nyhetens behag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka