Men då är det ju en syltbakelse...inte en semla. Om man byter ut köttet i kalopps till kyckling så har man fått en vanlig kycklinggryta.
Mandelmassan ÄR semlans hjärta!![]()
Mandelmassan är kvar. Jag bara tillsätter sylt till hela skapelsen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men då är det ju en syltbakelse...inte en semla. Om man byter ut köttet i kalopps till kyckling så har man fått en vanlig kycklinggryta.
Mandelmassan ÄR semlans hjärta!![]()
Men då blir det ju ändå värreMandelmassan är kvar. Jag bara tillsätter sylt till hela skapelsen![]()
Neeeeeeeeeeeeeeeeeej,vill inte ens tänka tanken.Nää! Har du provat?![]()
Mandelmassan är kvar. Jag bara tillsätter sylt till hela skapelsen![]()
Hjälp så sött! Ramlar inte tänderna ut redan när man öppnar munnen?![]()
Hjälp så sött! Ramlar inte tänderna ut redan när man öppnar munnen?![]()
med tårarna rinnandes
![]()
Jag har jobbat på ett bageri i Mariestad och deras semlor är smaskens,dom levererar till Ica här i byn,så om du bjuder mig så bjuder jag dig@dobbis , jag jobbade på ett konditori i Uddevalla i några år och deras semlor...oh my lord. De är att dö för!!!
Jag är semelnörd och petig. Inget slår dessa med ett recept från 1929 som "gått i arv" när kondiset sålts genom åren.
Skulle jag ha vägarna förbi dig i semeltider så skulle jag ta med en![]()
Det är jag med Linköpings uppfödd mamma van vid,men har aldrig kommit på varför man vill ha slemig blöt semla.Och det skall vara hetvägg.
Och ingen jordgubbssylt....![]()
Det är jag med Linköpings uppfödd mamma van vid,men har aldrig kommit på varför man vill ha slemig blöt semla.![]()
Jag har jobbat på ett bageri i Mariestad och deras semlor är smaskens,dom levererar till Ica här i byn,så om du bjuder mig så bjuder jag dig
Och efter att ha tryckt i oss 2 mumsiga semlor utan sylt,vanilj,konstigt skal mm så vill vi inte se semlor mer i år .
Fast det blir den ju så fort första droppen varm mjölk träffar den (avskyr varm mjölk)Du äter för långsamt...
Den skall inte hinna bli blöt och slemmig.
Det är jag med Linköpings uppfödd mamma van vid,men har aldrig kommit på varför man vill ha slemig blöt semla.![]()
Ingen "hetvägg".
Den ska ätas "rå" tillsammans med hett, starkt, svart kaffe![]()