Hormonrand

S

saltahajen

Lillen föddes för 2½ vecka sedan. Jag hade en väldigt smidig och liten mage och klarade mig helt från bristningar! Där emot fick jag en hormonrand som nu fortfarande finns kvar!
Hur är det, försvinner den? Tar det lång tid?
:confused:

Sv: Hormonrand

Vet inte om den försvinner helt på alla. Min är fortfarande kvar och jag födde barn för 4 månader sedan.

När jag väntade sonen fick jag en hormonrand,
han föddes 07 och den syns inte ett spår av,
minns tyvärr inte hur lång tid det tog.

Tittade nog inte så mycket på magen,
gömde den mer den sommaren (också) :p

Fick ingen rand med dottern som föddes nu i februari.

Sebastian är 5½ vecka och min rand har börjat blekna ganska ordetligt nu.
Däremot är det ett "hack" i den! De sydde inte ihop mig rakt efter snittet så den undre delen av randen ligger något mer till höger än resten. Syntes tydligt innan, men nu har den som sagt börjat försvinna. :)

Valle är 5 månader och man kan fortfarande ana min rand, men den är väldigt tunn och svag. Klarade mig också helt från bristningar! :laugh:

Valle är 5 månader och man kan fortfarande ana min rand, men den är väldigt tunn och svag. Klarade mig också helt från bristningar! :laugh:

Här kommer jag då, med en dum fråga. Hur ser hormonranden ut och vart sitter den, och när börjar den synas?
Är det den man säger att man får om man bär på en pojke?

*nyfikna jag som inte vet vem som vilar i min mage*

Här kommer jag då, med en dum fråga. Hur ser hormonranden ut och vart sitter den, och när börjar den synas?
Är det den man säger att man får om man bär på en pojke?

*nyfikna jag som inte vet vem som vilar i min mage*

Ja...eller hur det var med pojke/flicka och rand det är jag osäker på! Jag fick en kille iaf, men hade bara en jättetunn rand även som höggravid.

Minns faktiskt inte när den kom heller :o men nån gång mellan vecka 20-30 gissar jag i alla fall. Den fanns bara där en dag, svagt, mellan naveln och tja nedåt, sen fick jag lite rand ovanför naveln också. Jag tycker den är rätt snygg! :laugh:

Ja...eller hur det var med pojke/flicka och rand det är jag osäker på! Jag fick en kille iaf, men hade bara en jättetunn rand även som höggravid.

Minns faktiskt inte när den kom heller :o men nån gång mellan vecka 20-30 gissar jag i alla fall. Den fanns bara där en dag, svagt, mellan naveln och tja nedåt, sen fick jag lite rand ovanför naveln också. Jag tycker den är rätt snygg! :laugh:

Jag har för mig att myten säger, att får man en rand, så är det en pojke.

Jag suger åt mig alla dessa myter då jag är så fruktansvärt nyfiken på vem som ligger i min mage :love:

Jag får snällt vänta, får ju veta tids nog iallafall :love:

Jag skymtar fortfarande min rand ibland, det är tre år sedan jag födde. Den syns dock bara ibland.

Det tar lång tid, efter ett tag ledsnade jag och lyckades skrubba bort min i duschen! Visst blev jag lite röd men det var inte så jag skrubbade så det gjorde ont. Min naveln såg ut som ett rövhål :p

Det tar lång tid, efter ett tag ledsnade jag och lyckades skrubba bort min i duschen! Visst blev jag lite röd men det var inte så jag skrubbade så det gjorde ont. Min naveln såg ut som ett rövhål :p

....och ni med dessa ränder, har fått en.....? :laugh: :love:

Min hormonrand syns efter 7 veckor. Har en under naveln och en ovanför naveln som går nästan ända upp till brösten...

Fick en flicka :love:

Min första rand försvann efter några månader. Fick då en pojke. Andra randen sitter i än men den är inte lika tydlig som första (är snart 4 veckor sen förlossningen var) fick en pojke denna gången också.

Jag tyckte inte att randen syntes så mycket under själva graviditeten men nu efteråt så syns den betydligt mycket mer!
Åh ja det blev en pojke här med... :love:

Jag fick en rand sista veckorna i graviditeten, det blev en flicka!

Min hormonrand kunde man fortfarande se lite av när William var 7 månader.

Jag har också för mig att man brukar säga att om man har hormonrand så får man en pojk. Men min svägerska fick ingen hormonrand och hon fick också en pojk. Jag har även för mig att min syrra sa att den ända hon fick hormonrand av var första barnet och det är en flicka. Därefter fick hon två pojkar och hade ingen hormonrand vid någon av de graviditeterna.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 145
Senast: Jahopp
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30