Hormonprickar

keilir

Trådstartare
Min lilla stackare (5 v imorgon) är alldeles prickig. Ansiktet och bröst är full med små prickar. Har väl vart så ett par veckor snart.
Dottern var också sådär, men jag minns inte riktigt hur länge hon var prickig. Hur länge har era varit prickiga, för nån mer än mig måste väl ha fått prickar på barnen?

Inget ovanligt alls. Smörj med salva, ibland får man ta till kortision-salva. Går ni på BVC så kan du rådgöra med dom. Ammar du så kan det vara en reaktion på någon mat. En släktings dotter blev som en prickigkorv när mamman druckit mjölk, hon fick helt enkelt sluta med mjölkprodukter.

Ja, jag var på BVC i måndags och får åka dit extra på måndag för hon vill titta på honom igen. Mjölk har jag i princip redan uteslutit.. Kan inte komma på vad det annars kan vara som jag äter varje dag..

Min bebis tålde inte när jag åt choklad eller äpplen, då blev han prickig!

Tydligen vanligt att detta inte fungerar.

Min dotter som är 3 manader blir prickig om jag äter mycket jordgubbar (lite gar bra).
Men min äldsta dotter hade mkt hormonprickar utan att vi kunde komma pa ngn speciellt orsak

Min lilla stackare (5 v imorgon) är alldeles prickig. Ansiktet och bröst är full med små prickar. Har väl vart så ett par veckor snart.
Dottern var också sådär, men jag minns inte riktigt hur länge hon var prickig. Hur länge har era varit prickiga, för nån mer än mig måste väl ha fått prickar på barnen?
Min lilla blev också prickig i hela ansiktet. Han åt bara ersättning så det kunde inte vara någon reaktion på något jag ätit/ han fått i sig..
Vi fick smörja med dels en fet salva, Miniderm och dels med en kortisonsalva, Mildison. Det gick över väldigt fort sen.

Runt fyra veckor har båda mina pojkar fått hormonplitor, de går över av sig själv och är ofarliga. En såg ut som en prickig korv och en fick ett litet mindre antal prickar.

OM det är mjölk de reagerar på borde de även vara köriga i magen och de eksemen är sällan prickiga mer flammiga av min erfarenhet DOCK om man utesluter mjölk så är det ALL mjölk som gäller för att få resultat dvs mjölkproteinet dvs ingen choklad, ost etc.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: MML
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 915
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 927
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar