Höra fosterljud utanpå magen?

Lejonelle

Trådstartare
Kan man lyssna på hästfostrets hjärtljud med tratt/stetoskop på stoets mage som man kan på en människa? I så fall när i dräktigheten kan man börja höra hjärtljuden?

mvh
Lejonelle

Sv: Höra fosterljud utanpå magen?

Jag försökte men hörde bara stoets mage arbeta, men det kan ju bero på att jag är otränad + stetoskopet kanske?
Vad säger veterinärer?

Jag funderade också på detta, dock provade jag aldrig. Skulle dock tro att de ligger för "långt in" för att det ska funka.

Däremot lät damens mage som en toalett emellanåt, det bubblade och spolade, jag var bergis på att det var fölet som rörde sig. Det är bara det att hon låter precis likadant i år med och hon är inte dräktig. :smirk:

ingen aning hur pass djupt man kan höra o tror man måste vara väldigt van för o kunna sortera bort alla ljud som finns i hästmagen..
däremot så kan du ju se foster rörelserna ..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är fd ägare till en hund med grav separationsångest, den blev värre av kastreringen, innan var den mycket mild och märktes inte så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 152
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: Wingates
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 873
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 666
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III