Hopptävling första gången 20 november :)

S

_SunFloWer_

Jag ska tävla hoppning första gången den 20 november, det kommer vara 40 cm höga hinder (det är clear round så jag valde det).
det kommer bli kul men läskigt, eftersom jag aldrig hoppat en riktigt bana! Jag tycker det är jättekul att hoppa men är jättenervös inför tävlingen så det skulle vara bra om nån hade nåt tips! (Min förra användare hette Bubblaan men jag glömde lösenordet och det vart jättekonstigt med mejl och länkar hit och dit så jag gjorde en ny!):)

Sv: Hopptävling första gången 20 november :)

Heej!!.. Jag tävlade i hoppning för första gången för ca 2 veckor sen på KRK (Kungsbacka Ridklubb). Jag hade inte heller hoppat en "riktig bana" men det gick jätte bra!! Ja åh min pålle kom 2:a!.. hindrerna var 50-60 cm höga. Jag tror det kommer gå jätte bra för dig om du har ett bra självförtroende. Det viktigaste e inte att vinna!! , kom i håg det!! :d

tack så jättemycket :)

kom ihåg banan bara så löser sig det mesta på den höjden=)

Nu har jag tävlat! Det gick väl hyfsat, jag kom ihåg banan och både jag och hästen var jättelugna. Att hon sen vägrade 3 gånger är väl en oväsentlig detalj :angel: men jag tänker tävla igen och den här gången ska vi vara felfria har jag bestämt!:rofl: Men vi kom runt banan den här gången iaf :D

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 951
Senast: TinyWiny
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka