K
Kermit
Hej, tidigare har jag haft ett stOort problem...Nämligen hoppskräck. Innan på ridskolan började jag skaka så fort det fanns ett hinder framme i paddocken och var alltid tvungen att be instruktören att sänka hindrena för mig. Har ingen aning när min hoppskräck började, men tycker att det är så grymt pinsamt ! Speciellt eftersom jag tycker att hoppning är det roligaste i hela världen. Och jag har ingen aning varför jag blir rädd... Varje gång innan vi började hoppa var jag så rädd att jag skakar och fick tårar i ögonen, men efter några hopp tyckte jag att det var jätteroligt ! Nu har min hoppskräck börjat ge sig av ! Och jag klarar av att hoppa samma hinder som dom andra med ca 65% av ponnyerna i stallet. Men vissa ponnyer är jag inte det minsta orolig med ! Medans med vissa är jag livrädd ! Undrar om det kan vara så att jag litar mer på vissa ponnyer än andra ? Har också en medryttarponny som ska bli min foderponny snart, har ingen hoppskräck när jag rider honom. Fastän han inte är världens mest lättridna ponny. Har hoppat 65cm med honom. ^^) *stolt* Har varit med på 5 st CR på min ridskola och det har gått bra...Men ska vara med på några klubbtävlingar i höst innan jag slutar på ridskolan och nu är jag jättenervös ! Har ni några tips hur man kan vara mindre orolig innan en tävling ? Och hur man blir av med hoppskräck ? Har också en kompis som har mkt värre hoppskräck än jag...Hon är jätteledsen och alltid jätterädd vid hoppning. Hon kan ha ont i magen en hel vecka bara för att det är hoppning då. Stackarn. Tacksam för svar som kan hjälpa mig och min kompis för att må bra igen och tycka att det är superkul med hoppning.
(och eftersom jag har en medryttarponny är jag öppen för förslag på lätta och trevliga hoppövningar som kan hjälpa mig bli mer säker i hoppningen.)
Har ni någonsin haft hoppskräck ?
(och eftersom jag har en medryttarponny är jag öppen för förslag på lätta och trevliga hoppövningar som kan hjälpa mig bli mer säker i hoppningen.)
Har ni någonsin haft hoppskräck ?