S

Sparrisknopp

Jag har sett att när folk hoppar och har märk att de typ tar bak rumpan i hoppet, hur tränar man in att ha sån hoppsits??

Sv: Hoppsits

tänkea extra mycket att ta bak rumpan i hoppet (eller bara att inte kasta sig fram) + träna att stå i lätt sits med rumpan över sadlen.

tänk på att inte hoppa över hindret själv utan bara lätta från sadeln, lägga fram handen lite och ge eftergift så ska du se att du får en sån snygg sits;)

:dDet gäller ju att vänta på att hästen ska hoppa så man inte hoppar i för väg, lätta lite på handen så tror jag att det ska bli bättre

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag googlar mig blå och de står bra info men jag fattar inte ändå.. har aldrig varit något problem innan men jag märkte att de...
Svar
14
· Visningar
996
Senast: SMM
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
977
Senast: Kakis
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: Emiro
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka